رشد ۲۲ درصدی مصرف برق خوزستان در فروردین‌ماه

رشد ۲۲ درصدی مصرف برق خوزستان در فروردین‌ماه
خلاصه اخبار

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جزئیات تولید و مصرف شبکه برق استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ماه گذشته 2 هزار و 845 گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار 31.8 درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، 66.7 درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود 1.5 درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی افزود: از یک هزار و 898 گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در فروردین ماه، 60 درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و 40 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با 2 هزار و 698 گیگاوات ساعت 22 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در فروردین ماه 1403 با مصرف 5 هزار و 375 مگاوات نسبت به پیک بار فروردین ماه سال قبل، 11 درصد افزایش داشته است.

اسدی یادآور شد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با 16 هزار و 94 مگاوات است که از این میزان، ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 194 مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و 558 مگاوات است. ظرفیت بخشDG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز 342 مگاوات است.

مرجع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *