رشد ۱۸.۹ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسپه»

رشد ۱۸.۹ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسپه»
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، شرکت سرمایه گذاری سپه در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ با سرمایه شش هزار و ۶۹۱میلیارد ریالی سود هرسهم را ۲۴۴ریال اعلام کرد. این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را مبلغ یک هزار و ۶۴۰میلیارد ریال، سود […]

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، شرکت سرمایه گذاری سپه در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ با سرمایه شش هزار و ۶۹۱میلیارد ریالی سود هرسهم را ۲۴۴ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را مبلغ یک هزار و ۶۴۰میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۶۳۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ دو هزار و ۲۸۴میلیارد ریال اعلام کرد.

فعالیت این دوره شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد ۹۶درصدی سود عملیاتی، ۹۵درصدی سود خالص و ۶۶درصدی سود انباشته پایان دوره دارد.

«وسپه» طی این گزارش در صورتخلاصه سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس از رشد ۱۸ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریالی پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده خبر داد. این شرکت اعلام کرده است که بهای تمام شده این پرتفوی با رشد یک هزار و ۷۲میلیارد ریالی به مبلغ ۱۰هزار و ۱۱۸میلیارد ریال رسیده است. ارزش بازار این شرکت نیز با افزایش ۸هزار و۴۷۳میلیارد ریالی به مبلغ ۲۹هزار و ۱۹میلیارد ریال بالغ شده است.

در دوره ۶ماهه فعالیت «وسپه» در پرتفوی بورسی سهام خریداری شده به مبلغ یک هزار و ۸۷۶میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال رسید و کل مبلغ سهام واگذار شده به مبلغ یک هزار و ۵۹۸میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال رسیده است که در این دوره سود این سهام واگذاره شده ۴۲۵ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال رقم خورده است.

این شرکت درآمد حاصل از سود سهام محقق شده خود در دوره مالی ۶ماهه را یک هزار و ۲۱۸میلیارد و ۴۸۵میلیون ریال منتشر کرده است.

«وسپه» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که  قصد دارد حضور موثری در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از طریق سرمایه گذاری در سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرابورس داشته باشد. همچنین بررسی سیستماتیک، همه جانبه و دایمی شرکت های سرمایه پذیر و به ویژه شرکت‌های موجود در سبد دارایی های بورسی و فرابورسی شرکت داشته باشد.

این شرکت در نظر دارد اصلاح مستمر پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین گسترش پرتفوی در راستای صنایعی که از ثبات نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردار هستند را در دستور کار خود قرار دهد. علاوه بر این تجزیه و تحلیل همزمان بازارهای موازی و رصد بازارهای بین المللی جهت حداکثر کردن ثروت سهامداران و ذینفعان و کسب بیشترین بازده را در برنامه‌های امسال قرار دهد.

«وسپه» در نظر دارد سرمایه خود را به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از کوچک شدن سبد دارایی ها و استفاده از فرصت های پیش رو را افزایش دهد.  

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها