رشد چشمگیر در سود هر سهم “شیراز”

رشد چشمگیر در سود هر سهم “شیراز”
خلاصه اخبار

شرکت پتروشیمی شیراز در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۲۷۳ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت پتروشیمی شیراز با سرمایه ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت پتروشیمی شیراز در دوره یاد شده، مبلغ ۶ هزار و ۴۹۳ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۲۷۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد چشمگیری داشته است.

این شرکت افزایش ۵۷ درصدی فروش، کاهش ۵۰ درصدی هزینه های مالی را از دلایل عمده شناسایی سود نسبت به دوره مشابه در سال مالی گذشته اعلام کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۳۴۸ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

“شیراز” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ یک هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین ترتیب مبلغ ۲۸۴ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

شرکت پتروشیمی شیراز در صورت های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ یک هزار و ۲۶۴ ریال و سود خالص را مبلغ ۶ هزار و ۶۴۸ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال اعلام کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی شیراز، تولید بر مبنای ظرفیت عملی و فروش حداکثری را از جمله اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات خود اعلام کرده است.

“شیراز” در برآورد خود از تغییرات نرخ مواد اولیه در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ اعلام کرده است در این دوره نرخ خرید گاز بر اساس مصوبات هیدورکربوری است. با توجه به افزایش نرخ گاز خوراک در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ پیش بینی می شود نرخ گاز خوراک در سال۱۳۹۸ در حدود نرخ های نیمه دوم سال ۱۳۹۷ محقق شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها