رسانه صهیونیستی: «تل‌آویو دیگر با آزادی مروان برغوثی مخالفتی ندارد»

رسانه صهیونیستی: «تل‌آویو دیگر با آزادی مروان برغوثی مخالفتی ندارد»
خلاصه اخبار

رسانه صهیونیستی گزارش داد که این رژیم با آزادی مروان برغوثی بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد اما اصرار دارد که وی به جای کرانه باختری، به غزه منتقل شود.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل گفت: تل آویو دیگر با آزادی مروان برغوثی بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد، اما اصرار دارد که به جای کرانه باختری، او را به غزه منتقل کند.

«مروان برغوثی» مقامی سیاسی و از رهبران برجسته جنبش فتح است که ضمن رد خط سازشکارانه محمود عباس، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، بر ضرورت ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی برای آزادی کامل سرزمین های اشغالی تاکید دارد.

برغوثی در انتفاضه اول در سال 1987 شرکت داشت، همچنین او یکی از چهره‌های برجسته انتفاضه دوم در سال 2000 نیز محسوب می شود.

او تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود تا اینکه اشغالگران او را 15 آوریل 2002 در رام‌الله بازداشت کردند و او از آن روز تاکنون در حبس است.

او در سلول خود چندین کتاب تالیف کرده و توانست آنها را به بیرون از زندان منتقل کرده و منتشر کند که از جمله آنها «هزار روز در سلول انفرادی»، «پیمان» و «وحدت ملی، قانون پیروزی» هستند.

همچنین 18 آوریل 2017 به مناسبت روز اسیر فلسطینی مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز از البرغوثی منتشر شد که در آن از «اقدامات وحشیانه اسرائیل» در داخل زندان‌ها صحبت کرد.

مرجع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *