راه‌اندازی پروتکل رونز همزمان با هاوینگ بیت کوین باعث رشد شدید کارمزد تراکنش‌ها…

راه‌اندازی پروتکل رونز همزمان با هاوینگ بیت کوین باعث رشد شدید کارمزد تراکنش‌ها…
خلاصه اخبار

فهرست عناوینهمزمان با اجرایی‌شدن چهارمین هاوینگ بیت کوین و کاهش پاداش بلاک‌ها، پروتکل جدید رونز (Runes) روی شبکه بیت کوین راه‌اندازی شد و کاربران برای ضرب توکن‌ها به این پروتکل هجوم آوردند. پروتکل رونز، حدوداً مشابه اوردینالز (Ordinals) است، با این تفاوت که اوردینالز به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرمثلی (NFT) راه اندازی کنند […]

همزمان با اجرایی‌شدن چهارمین هاوینگ بیت کوین و کاهش پاداش بلاک‌ها، پروتکل جدید رونز (Runes) روی شبکه بیت کوین راه‌اندازی شد و کاربران برای ضرب توکن‌ها به این پروتکل هجوم آوردند. پروتکل رونز، حدوداً مشابه اوردینالز (Ordinals) است، با این تفاوت که اوردینالز به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرمثلی (NFT) راه اندازی کنند اما رونز امکان راه‌اندازی توکن‌هایی مانند میم کوین‌ها بر روی شبکه بیت کوین را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. این امر موجب سر به فلک کشیدن کارمزد تراکنش‌های شبکه بیت کوین شد و میانگین کارمزدها از 100 ساتوشی بر بایت (sats/vByte) در زمان پیش از هاوینگ به 1,805 ساتوشی بر بایت پس از اجرای هاوینگ افزایش یافت که ارزشی معادل 170 دلار دارد.

در حال حاضر کارمزد تراکنش‌های با اولویت متوسط حدود 94 دلار و تراکنش‌های با اولویت بالا حدود 100 دلار است. گفتنی است که کارمزد بلاک هاوینگ یا همان بلاک 840 هزار شاهد رکورد 3.76 بیت کوین به ارزش 2.4 میلیون دلار بود.

مرجع: ارز دیجیتال

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *