دماسنج بورس دو هوایی شد + اینفوگرافیک

دماسنج بورس دو هوایی شد + اینفوگرافیک
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: امروز دو شاخص اصلی بورس تهران دو دمای متفاوت را نشان دادند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 421 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 303 هزار و 382 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد هزار و 321 واحدی در رقم 759 هزار و 22 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با ریزش 47 واحدی به رقم 25 هزار و 488 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد 264 واحد به سطح 139 هزار و 821 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، خزامیا و بوعلی از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، آریا و آریان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، ارفع و سپیدار نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و کاما و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، فزر و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 960 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 720 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 3 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 86 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، 98 نماد صف خرید داشتند و 38 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 305 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 36 درصدی به 111 میلیارد تومان رسید.

030204

مرجع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *