در انتظار “آخرین لامبورگینی” تمام بنزینی

در انتظار “آخرین لامبورگینی” تمام بنزینی

به گزارش سیگنال به نقل از خودرو،

همه می‌دانیم که لامبورگینی تا نیمه دوم دهه جاری میلادی با خودروهای درون‌سوز خالص خداحافظی خواهد کرد؛ اما اگر شما خواهان یک سوپرکار جدید از این خودروساز بدون نیاز به پیشرانه الکتریکی هستید تنها امسال را برای سفارش آن فرصت دارید. بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی گفته است امسال آخرین باری است که این خودروساز پیشرانه‌های درون‌سوز را عرضه می‌کند.

وینکلمن همچنین گفته است لامبورگینی استارت بسیار خوبی در سال 2022 داشته است. او به رکورد فروش تاریخ این برند یعنی فروش 8405 دستگاه در سال 2021 اشاره کرده است. تقریباً 60 درصد فروش این خودروساز به شاسی‌بلند اوروس متعلق بوده است. قدبلند جذاب لامبورگینی در سال گذشته به خانه 5021 نفر راه یافته است. این برند ایتالیایی در سال جاری چهار محصول جدید را معرفی می‌کند تا راه الکتریکی شدن را در پیش بگیرد. لامبورگینی اما اشاره‌ای به محصولات موردبحث نداشته است. شاید جایگزین آونتادور یکی از این خودروها باشد. همچنین آونتادور اولتیمائه را نیز داریم که آخرین گاو 12 سیلندر ناب از سنت آگاتا محسوب می‌شود.

Lamborghini-3-767x432.webp

در بحث الکتریکی سازی، ایتالیایی‌ها سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام داده‌اند. این خودروساز اظهار داشته است 1.5 میلیارد یورو را برای تولید محصولات پلاگین هیبریدی کنار گذاشته است. اولین خودرو از سبد محصولات پلاگین هیبریدی لامبورگینی در سال 2023 از راه خواهد رسید درحالی‌که اولین لامبورگینی تمام الکتریکی نیز در سال 2025 پدیدار خواهد شد. قطعاً لامبورگینی آینده‌ای الکتریکی خواهد داشت و از پشتیبانی گروه فولکس‌واگن برخوردار خواهد بود. وینکلمن گفته است هنوز در حال کار روی طراحی نهایی محصول الکتریکی لامبورگینی است. همچنین این برند یک خودروی چهار درب مناسب برای استفاده روزمره را نیز تولید خواهد کرد.