درامد سیمان شمال ۶۷ درصد افزایش یافت

درامد سیمان شمال ۶۷ درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

درامد سیمان شمال در خرداد ۹۸ نسبت به میانگین درامدی سال مالی منتهی به آذر ۹۷ رشد ۶۶٫۹ درصدی داشته و به سطح ۱۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درامد سیمان شمال در خرداد ۹۸ نسبت به میانگین درامدی سال مالی منتهی به آذر ۹۷ رشد ۶۶٫۹ درصدی داشته و به سطح ۱۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان رسیده است.

شرکت سیمان شمال تولید کننده سیمان خاکستری و سیمان سفید پاکتی ۴۰ کیلوئی است که در خرداد ماه ۱۰۰ هزار تن فروش داشته و از این مقدار فروش درآمد ۱۴ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومانی محقق کرده است.

میانگین تولید ماهلانه سیمان شمال در سال مالی منتهی به آذر ۹۷، مقدار ۷۰ هزار و ۲۴۹ تن فروش است که در دوره شش ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مقدار ۸۲ هزار و ۲۶۳ تن فروش داشته است که در شش ماه جاری شرکت توانسته است ۱۲ هزار تن بالاتر از میانگین سال مالی منتهی به آذر ۹۷ فروش بسازد.

مقدار فروش خرداد ماه سیمان شمال ۱۰۰ هزار تن است که مقایسه و بررسی مقدار فروش سیمان شمال در خرداد ماه نسبت به ماه‌های گذشته حاکی از سطح بالای فروش شرکت در خرداد ماه است.

درآمد سیمان شمال 67 درصد افزایش یافت

نرخ فروش محصولات سشمال بدون نوسان مسیر شش ماهه را طی کرده‌اند

سیمان خاکستری و سیمان سفید دو محصول اصلی شرکت سیمان شمال است، نرخ فروش این دو محصول از ابتدای سال مالی منتهی به آذر ۹۸ تغییر چندانی نداشته است.

نرخ فروش سیمان خاکستری در آذر ۹۷ از ۱۳۵٫۹۳۸ تومان در هر تن با رشد چهار درصدی در خرداد ۹۸ به ۱۴۱٫۷۹۳ تومان در هر تن رسیده است.

نرخ فروش سیمان سفید سیمان شمال در آذر ۹۷ از ۲۹۶٫۸۰۰ تومان در هر تن با کاهش دو درصدی در خرداد ۹۸ به ۲۹۰٫۵۴۰ تومان در هر تن رسیده است.

با توجه به افزایش چهار درصدی نرخ فروش سیمان خاکستری و کاهش دو درصدی نرخ فروش سیمان سفید، انتظار می‌رود اثر معناداری بر مبلغ درآمدی شرکت نداشته باشد و تغییرات مقداری بر درآمد شرکت اثر داشته است.

درآمد سیمان شمال به سقف تازه‌ای دست یافت

میانگین درآمد ماهانه سیمان شمال در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ مبلغ هشت میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان است که این میانگین درآمدی در دوره شش ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به ۱۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان رسیده است.

درآمد خرداد ماه سیمان شمال به دلیل افزایش مقدار فروش به ۱۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان رسیده است و به طور کلی درآمد شرکت در دوره شش ماهه به دلیل افزایش مقدار فروش شرکت افزایش یافته است. سطح درآمدی سیمان شمال در خرداد ماه همانند مقدار فروش، به سقف جدیدی رسیده است و نسبت به میانگین درامدی سال مالی منتهی به آذر ۹۷ بیش از ۶۶ درصد افزایش یافت. به نظر می‌رسد در ماه‌های آتی به دلیل دریافت مجوز افزایش نرخ فروش سیمان، درآمد شرکت بالاتر از سطح فعلی افزایش یابد.

درآمد سیمان شمال 67 درصد افزایش یافت

سیمان شمال ۹ میلیارد تومان فراتر از میزان برآوردی درآمد ساخت

شرکت سیمان شمال برای سال مالی منتهی به آذر ۹۸ درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده است. به این ترتیب شرکت برای محقق کردن این درآمد بایستی درآمد ۶۰ میلیارد تومانی را در دوره شش ماهه بسازد. بررسی دوره شش ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نشان می‌دهد، شرکت طی این دوره درآمد ۶۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیارد تومانی ساخته است. به این ترتیب سیمان شمال هشت میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان فراتر از میزان برآوردی درآمد ساخته است که عمدتا به دلیل افزایش مقدار فروش شرکت است و در صورت اعمال افزایش نرخ فروش سیمان در گزارشات، انتظار می‌رود سطح درآمدی شرایط فراتر از سطح روی داده، قرار گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.