“خودرو” در نیم سال اول زیان ۳۴۷ تومانی برای هر سهم شناسایی نمود

“خودرو” در نیم سال اول زیان ۳۴۷ تومانی برای هر سهم شناسایی نمود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، ایران خودرو در نیم سال اول ۹۸ زیان ۳۴۷۲ ریالی شناسایی کرد که نسب به مدت مشابه سال قبل زیان هر سهم ۱۲۲ درصد افزایش یافت.  ایران خودرو در نیم سال اول ۹۸ تعداد ۱۵۷ هزار دستگاه به فروش رسانده است و درآمد ۱۱٫۹ هزار میلیارد […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، ایران خودرو در نیم سال اول ۹۸ زیان ۳۴۷۲ ریالی شناسایی کرد که نسب به مدت مشابه سال قبل زیان هر سهم ۱۲۲ درصد افزایش یافت.

 ایران خودرو در نیم سال اول ۹۸ تعداد ۱۵۷ هزار دستگاه به فروش رسانده است و درآمد ۱۱٫۹ هزار میلیارد تومانی رقم زده است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی خودرو ۱۳٫۹ هزار میلیارد تومان است. بنابراین با توجه به برتری بهای تمام شده نسبت به درآمد عملیاتی، ایران خودرو در نیم سال اول ۹۸ زیان ناخالص ۲ هزار میلیارد تومانی شناسایی کرده است.

درآمد ۵ درصد افزایش یافت اما بهای تمام شده ۱۵ درصد

تعداد فروش ایران خودرو در نیم سال اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵۰ هزار دستگاهی داشته است اما رشد قیمتی محصولات ایران خودرو افزایش یافته است که موجب شده است درآمد ایران خودرو ۶% افزایش یابد و به ۱۱٫۹ هزار میلیارد برسد. اما افزایش نرخ فروش محصولات قدرت برطرف کردن بهای تمام شده را نداشته و موجب شده است ایران خودرو زیان ناخالص شناسایی نماید. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی با رشد ۱۵ درصدی به ۱۳٫۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین زیان ناخالص ایران خودرو با رشد ۱۲۱ درصدی از ۹۱۸ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

خودرو برای هر سهم زیان ۳۴۷ تومانی شناسایی نمود

زیان عملیاتی ایران خودرو نیز به دلیل کاهش سایر درآمدها و افزایش سایر هزینه‌ها افزایش یافته و رشد ۱۹۵ درصدی را رقم زده است. بنابراین زیان عملیاتی ایران خودرو با رشد ۲٫۵ هزار میلیاردی به ۳٫۷ هزار میلیارد تومان رسید. اما زیان خالص ایرن خودرو به دلیل افزایش سایر درآمدهای غیر عملیاتی نسبت به زیان عملیاتی رشد کمتری داشته است. زیان خالص ایران خودرو با رشد ۱۲۲ درصدی به ۵٫۳ هزار میلیارد تومان رسیده است و با این میزان زیان خالص، برای هر سهم زیان ۳۴۷۲ ریالی شناسایی نموده است.

فروش صادراتی ایران خودرو به صفر رسیده است

بررسی تغییرات تعداد فروش محصولات ایران خودرو حاکی از آن است صادرات عمده محصولات شرکت در نیم سال جاری به صفر رسیده است و تنها فروش CKD دارد و همچنین در بازار داخل نیز فروش محصولات کاهش چشمگیری داشته است و تنها فروش رانا افزایش یافته است. فروش رانا از ۱٫۶ هزار دستگاه به ۳٫۱ هزار دستگاه رسیده است و در باقی محصولات، تعداد فروش ایران خودرو با کاهش همراه بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها