خساپا طی یک ماه درامد هزار میلیارد تومانی ساخت

خساپا طی یک ماه درامد هزار میلیارد تومانی ساخت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت سایپا در تیر ماه تعداد 30 هزار و 370 دستگاه خودرو تولید کرده و 33 هزار و 321 دستگاه به فروش رسانده است که از محل فروش این تعداد خودرو درآمد هزار و 89 میلیون تومانی ساخته است. شرکت سایپا به صورت تجمیعی در چهار ماه […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت سایپا در تیر ماه تعداد 30 هزار و 370 دستگاه خودرو تولید کرده و 33 هزار و 321 دستگاه به فروش رسانده است که از محل فروش این تعداد خودرو درآمد هزار و 89 میلیون تومانی ساخته است.

شرکت سایپا به صورت تجمیعی در چهار ماه 98 تعداد 122 هزار و 568 دستگاه خودرو تولید کرده و تعداد 81 هزار و 714 دستگاه به فروش رسانده است و درآمد دو هزار و 629 میلیارد تومانی ساخته است.

تولید خساپا کاهش یافت / تعداد فروش افزایش

به طور میانگین خساپا در هر ماه از فصل بهار نزدیک به 41 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است و 27 هزار و 238 دستگاه به فروش رسانده است. اما در تیر ماه تعداد تولید خساپا به 30 هزار و 370 دستگاه رسیده است که از میانگین تولید هر ماه شرکت در فصل بهار کمتر است. اما تعداد فروش تیر ماه به 33 هزار و 321 دستگاه رسیده است که نشان می‌دهد، خساپا از میانگین فروش ماهانه بهار 98 تعداد فروش بالاتری داشته است.

فروش پراید در تیر ماه به 14 هزار و 826 دستگاه رسیده و فروش تیبا با رشد قابل توجه به 17 هزار و 83 دستگاه رسیده است. همچنین فروش سراتو به عنوان یکی از محصولات گران قیمت سایپا با افزایش تعداد فروش همراه بوده و به 353 دستگاه رسیده است. بنابراین تعداد فروش محصولات سایپا افزایش یافته است.

نرخ فروش محصولات کاهش اندک داشته است

نرخ فروش محصولات سایپا در گزارش تیر ماه نسبت به ماه‌های قبل در بعضی از محصولات افزایشی نبوده و حتی روند کاهشی داشته است. به طور مثال نرخ فروش پراید در فرودین ماه 28 میلیون و 983 تومان گزارش شده است اما در تیر ماه نرخ فروش 23 میلیون و 120 هزار تومان لحاظ شده است. دلیل این موضوع پیش فروش محصولات خودرویی است که در گذشته با نرخ فروش قبل پیش فروش شده است. این موضوع موجب شده است میانگین نرخ فروش لحاظ شده برای پراید به 23 تومان کاهش یابد، این در حالی است که قیمت روز پراید بالاتر می‌باشد.

نکات مثبت و منفی گزارش تیر ماه خساپا

افزایش درآمد: بنابراین با توجه به افزایش مقدار فروش، درآمد سایپا افزایش یافته و به هزار و 88 میلیارد تومان رسیده است.

افزایش تعداد تولید: تعداد تولید محصولات مختلف سایپا افزایش یافته است. این موضوع حای از آن است که روند تولیدی محصولات و خط تولید هر یک از انها رو به بهبود بوده و این موضوع می‌تواند به افزایش درآمد خساپا کمک کند.

نرخ فروش: به دلیل تامین خودروهای پیش فروش شده، قیمت‌های لحاظ شده بسیار پایین‌تر از قیمت روز محصولات است. به نظر می‌رسد در ادامه با توجه به اتمام تعهدات گذشته به افزایش درآمد خساپا کمک کند.

فروش صادراتی قطعات آپشن تیبا: از خرداد ماه فروش صادراتی قطعات آپشن تیبا در گزارشات ماهانه خساپا لحاظ شده است. گرچه درآمد حاصل شده از این بخش تنها در دو ماه خرداد و تیر 387 میلیون تومان است اما نوید تسهیل صادرات و افزایش درآمدهای دلاری را برای سایپا در بردارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها