خرید ۲.۵ هزار میلیارد تومانی سهام در فروردین و وعده استفاده از ابزارهای مالی جدید

خرید ۲.۵ هزار میلیارد تومانی سهام در فروردین و وعده استفاده از ابزارهای مالی جدید
خلاصه اخبار

صندوق تثبیت بازار سرمایه طی ماه گذشته، فقط اقدام به خرید سهام به ارزش تقریبی ۲.۵ هزار میلیارد تومانی کرد و وعده استفاده از ابزارهای مالی جدید برای حمایت داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روح‌اله شریفیان مدیرعامل صندوق تثبیت بازارسرمایه درباره عملکرد این صندوق که از سال 1396 با هدف حمایت از بازار در مواعد خاص و مخاطرات راه‌اندازی و به تدریج با منابع دولت، سازمان بورس، صندوق توسعه ملی فعال شده به سنا، اعلام کرد: صندوق توسعه ملی ماه گذشته 1.7 هزار میلیارد تومان طی دو روز کاری به این صندوق واریز کرد تا مجموع واریزی‌های نقدی طی 4 سال گذشته به حدود 10 هزار میلیارد تومان برسد.

مجموع دارایی فعلی صندوق تثبیت بازار سرمایه هم حدود 23 هزار میلیارد تومان بوده که صرف حمایت و سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس شده است.

طی 11 روز کاری فروردین هم حدود 2.5 هزار میلیارد تومان برای خرید حمایتی از بازار سهام صرف شد و به هیچ عنوان فروش خرد رخ نداد و در صورت لزوم، حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

برای معاملات بلوکی هم سعی شده مراوداتی با نهادهای مالی فعال انجام و منابع حاصل از فروش سهام بلوکی صرف خرید خرد سهام شود. همچنین با استفاده از ابزارهای مالی جدید از ظرفیت بازار مشتقه و ساز و کاز اوراق تبعی و دیگر ابزارها، بستر حمایتی جدیدی برای حمایت از بازار سهام فراهم خواهد شد که نیاز به تامین الزامات اساسنامه و دریافت مجوز دارد.

انتهای پیام

مرجع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *