امارات از افزایش تولید نفت حمایت می کند

امارات از افزایش تولید نفت حمایت می کند

(رویترز) – وزیر انرژی امارات متحده عربی روز چهارشنبه، ساعاتی پس از آن که سفیر این کشور در واشنگتن اعلام کرد که طرفدار افزایش تولید نفت است، گفت: امارات متحده عربی به توافق اوپک پلاس و مکانیسم تعدیل تولید ماهانه موجود خود متعهد است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در توییتر نوشت: امارات به ارزش بازار نفت از سوی اوپک پلاس باور دارد.  قبل از این یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در بیانیه‌ی منتشر شده در توییتر گفت: کشورش طرفدار افزایش تولید نفت است و اوپک را تشویق می‌کند که تولید بیشتر را در نظر بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز روز چهارشنبه گفت که امارات از افزایش تولید نفت حمایت می کند. سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، کاهش تولید خود را به میزان 5.8 میلیون بشکه در روز طی چند ماه گذشته بازگردانده اند.

این گروه در برابر درخواست های ایالات متحده و متحدان برای افزایش تولید مقاومت کرده اند. زیرا قیمت نفت به بیش از 120 دلار در هر بشکه رسیده است. اظهارات سفیر زمانی بیان گردید که روز بعد از آن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ممنوعیت فوری واردات نفت و سایر انرژی روسیه را در تلافی تهاجم روسیه به اوکراین اعمال کرد.

مسکو اقدامات خود در اوکراین را “عملیات نظامی ویژه” توصیف می کند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده روز سه شنبه گفت که واشنگتن از همه تولیدکنندگان در سراسر جهان خواسته است تا عرضه را افزایش دهند زیرا ایالات متحده متحدان خود را تحت فشار قرار نخواهد داد تا از این روش پیروی کنند و واردات نفت و انرژی روسیه را ممنوع کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.

برچسب‌ها