حضور مردم در دور دوم انتخابات، روابط بین‌المللی را شکوفاتر می‌کند

حضور مردم در دور دوم انتخابات، روابط بین‌المللی را شکوفاتر می‌کند
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: مردم ایران با افتخار و سرشار از غرور در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند و انقلاب را در عرصه بین‌المللی هر چه شکوفاتر به ثمر می‌رسانند.

محمود فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا ، در تشریح اهمیت دور دوم انتخابات مجلس و لزوم حضور مجدد مردم پای صندوق‌های رای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین دوران خود را طی می‌کند.

وی افزود: در شرایطی که ما در عرصه بین‌المللی سرافراز هستیم و دنیا نگاه بیشتری به ما پیدا کرده، کشورهای تحت ظلم و ستم امید بسته‌اند که ایران آنچنان که در منطقه نفوذ بلامنازعی پیدا کرده در دنیا هم بتدریج حضور خود را نشان دهد.

عضو هیات امنای دیده‌بان شفافیت و عدالت بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی باید بتواند مقدمه نظم نوین جهانی را ایجاد کند و در آن عرصه هم نقش خود را به خوبی ایفا کند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: لازمه این امر آن است که ملت ایران همچنان که همواره پشتیبان رزمندگان و انقلاب خود بودند، در صحنه هم حضور فعال داشته باشند تا بتوانند این انقلاب را در عرصه بین‌المللی هرچه شکوفاتر به ثمر برسانند، بنابراین حضور در مرحله دوم انتخاب همانند مرحله اول حائز اهمیت است.

ملت ایران سرشار غرور پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم به اقدامات دلسردکننده دشمن در مرحله اول انتخابات مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: ملت هوشیار ایران به توطئه ها و تلاش های دشمن توجهی ندارند و اکنون هم با توجه به افتخارات به‌دست آمده و سرشار از غرور، پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند و در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت 245 نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت 45 کرسی در 21 حوزه باقی مانده در دور دوم انتخابات نیز 21 اردیبهشت ماه روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رای صحیح ماخوذه در مرحله اول در حوزه انتخابیه تهران 1 میلیون و 569 هزار و 857 رای بود که از بین نامزدها تعداد 14 نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و 32 نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی 16 کرسی باقی مانده بهارستان در 21 اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

اسامی این 21 حوزه را به شرح زیر است:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

مرجع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *