حداقل بودجه برای خرید خانه در اصفهان چقدر است؟

حداقل بودجه برای خرید خانه در اصفهان چقدر است؟
خلاصه اخبار

اصفهان یکی از کلانشهرهایی است که طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری را در بازار مسکن تجربه کرده است. اما برای خرید خانه در اصفهان چقدر باید هزینه کرد؟ گفته‌های کارشناسان مسکن نشان می‌دهد، مسیر قیمت ملک در این شهر تنها کمی عقب‌تر از تهران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خانه طی سال‌های اخیر در تمام شهرهای کشور روندی صعودی داشته و خرید خانه را سخت کرده است. تهران در صدر این لیست قرار دارد، اما برخی کلانشهرها نیز همپای پایتخت در این مسیر حرکت کرده‌اند؛ اصفهان نیز یکی از همین شهرهاست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، در آبان 1401 در این باره گفته بود که میانگین قیمت یک متر خانه در اصفهان با درصدی پایین‌تر همانند تهران است.

قیمت خانه در اصفهان

قیمت مسکن-اصفهان

متراژ آپارتمان‌ها در اصفهان میانگینی بالاتر از تهران دارند. بررسی آگهی‌های بخش مسکن این کلانشهر بیانگر آن است که انتخاب‌های کمی برای خرید میکروآپارتمان وجود دارد.

همچنین متقاضیان برای خرید آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از 70 متر نیز باید حداقل، بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان را در نظر داشته باشند.

برای مثال اکنون آپارتمانی 75 متری در محله خانه‌ اصفهان که در طبقه همکف واقع شده و ساخت آن به سال 1396 بازمی‌گردد، دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین آپارتمان زیر همکف دیگری در محله باغ غدیر، با متراژی 61 متری و سن 9 ساله، دو میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان برای متقاضیان فرصت‌های بیشتری فراهم می‌کند. آگهی‌های فروش آپارتمان نشان می‌دهد، خریداران می‌توانند با بودجه سه میلیارد و 100 میلیون تومان، آپارتمانی 70 متری با عمر دو ساله در محله ناژوان خریداری کنند.

همچنین با چهار میلیارد تومان می‌توان آپارتمانی 75 متری در محله وحید خریداری کرد. ساخت این واحد مسکونی به سال 1397 بازمی‌گردد. برای خرید آپارتمانی با متراژ بالاتر از 100 متر در مناطق مختلف اصفهان، باید حداقل بودجه‌ای سه میلیارد و 500 میلیون تومانی در نظر داشت.

اکنون آپارتمانی 124 متری در محله بازوگاه که ساخت آن متعلق به سال 1396 است، سه میلیارد و 780 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین برای خرید یک آپارتمان 114 متری در محله نگارستان که ساخت آن به سال 1398 بازمی‌گردد، باید پنج میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز