جهش ۱۸۳ درصدی سودخالص غبشهر در عملکرد سه ماهه پایانی سال ۹۷

جهش ۱۸۳ درصدی سودخالص غبشهر در عملکرد سه ماهه پایانی سال ۹۷
خلاصه اخبار

غبشهر در عملکرد سه ماهه منتهی به اسفند ۹۷ مبلغ ۵۸۷ میلیارد تومان درآمد ساخته است که از این میزان درآمد به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۳ ریال سود شناسایی کرده است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، عملکرد سه ماهه منتهی به اسفند ۹۷ نشان می‌دهد این شرکت در این دوره مالی ۵۸۷ میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه گذشته درآمد عملیاتی شرکت ۲ درصد کاهش یافته است. بهای تمام شده شرکت در دوره سه ماهه منتهی به اسفند ۹۷ مبلغ ۵۱۰ میلیارد تومان بوده که نشبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش یافته است.

درآمد عملیاتی و هزینه عملیاتی شرکت کاهشی بوده اما به ازای هر یک درصد کاهش در درآمد عملیاتی، هزینه عملیاتی شرکت ۵ درصد کاهش یافته است که موجب شده است سود ناخالص شرکت ۱۳۸ درصد افزایش یافته است. شرکت از محل فروش محصولات خود ۵۸۷ میلیارد تومان درآمد ساخته است که با این میزان از درآمد عملیاتی ۷۷ میلیارد تومان سود ناخالص و ۳۱ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.

غبشهر در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ مبلغ ۲۸۲ ریال به ازای هر سهم سود شناسایی کرده است که نسبت به سال مالی ۹۶ این مبلغ ۲۷ درصد کاهش یافته است. اما در دوره سه ماهه منتهی به اسفند ۹۷ غبشهر ۱۰۳ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است که که از میانگین سه ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۷ نیز بیشتر می‌باشد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۷۸ درصد افزایش یافته است.

جهش ۱۸۳ درصدی سودخالص غبشهر در عملکرد سه ماهه پایانی سال ۹۷


افزایش درآمد شرکت به افزایش تولید وابسته می‌باشد

شرکت در میانگین سه ماهه خود در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ بیش از ۱۲۲ هزا تن محصول تولید کرده است که در سه ماه منتهی به اسفند ۹۷ شرکت توانسته است ۱۱۷ هزار تن تولید کند و میانگین سه ماهه شرکت در سال گذشته را بالغ بر ۹۵ درصد پوشش داده است. همچنین شرکت در میانگین سه ماه خود در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ بیش از ۱۳۲ هزار تن فروش داشته است.

جهش ۱۸۳ درصدی سودخالص غبشهر در عملکرد سه ماهه پایانی سال ۹۷


که این میزان از فروش در سه ماهه منتهی به اسفند ۹۷ به ۱۱۹ هزار تن رسیده است که نشان می‌دهد مقدار فروش شرکت کاهش ۱۰ درصدی داشته است. نرخ فروش محصولات شرکت در بازار داخل براساس قیمت‌های سازمان حمایت می‌باشد.

بنابراین تعیین قیمت براساس بهره‌وری بالاتر و پوشش هزینه چالش جدی در فروش محصولات به شمار می‌رود. اما نرخ‌گذاری محصولات در بازار صادراتی براساس نرخ‌های دستوری نبوده و این امر می‌تواند رفع چالش درامدزایی به شمار رود. البته تنها سه درصد از مقدار فروش شرکت در بازار صادراتی می‌باشد. بنابراین غبشهر برای افزایش درآمد شرکت باید میزان تولید و فروش خود را افزایش دهد.


قیمت‌گذاری محصولات توسط سازمان ریسکی که غبشهر را تهدید می‌کند

به دلیل تعیین دستوری قیمت محصولات افزایش هزینه‌های شرکت می‌تواند تولید شرکت را با ریسک مواجه کند و اگر میزان تولید ثابت در نظر گرفته شود، حاشیه سود شرکت کاهش می‌یابد.

نوسان نرخ بهره می‌تواند هزینه تامین مالی شرکت را افزایش دهد و در صورت پایین و ثابت بودن این نرخ، هزینه تولید نیز کاهش می‌یابد. با توجه به اینکه درصد بسیار کمی از تولیدات شرکت در بازار داخل عرضه می‌شود، شرایط تحریمی نمی‌تواند ریسک پراثری بر درآمد شرکت به شمار آید.

با توجه به شرایط تحریمی، همواره شاهد افزایش سطح عمومی قیمت‌ها می‌باشیم که این موضوع موجب افزایش هزینه‌های تولیدی خواهد شد، به عبارتی می‌توان دلیل افزایش سطح عمومی در داخل را نوسان قیمتی دلار دانست، بدین جهت حفظ ثبات ارزی می‌تواند ریسک نوسان قیمت مواد اولیه و هزینه تولید را از بین ببرد.

منبع: radiosaham.ir

برچسب‌ها