جمع آوری ۲ هزار مدرسه سنگی و کانکسی/ ساماندهی حدود ۷ هزار کلاس درس با تراکم بالای ۳۵ نفر

جمع آوری ۲ هزار مدرسه سنگی و کانکسی/ ساماندهی حدود ۷ هزار کلاس درس با تراکم بالای ۳۵ نفر
خلاصه اخبار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به ضرورت تهیه ۴ اطلس گفت: اطلس نظام مسائل در حوزه فضاهای آموزشی، اطلس تجهیزات، اطلس تامین منابع و اطلس مردمی سازی از جمله آنهاست. این اطلس‌ها نقاط هدفگذاری شده را نشان می‌دهد.

خان محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدارس کانکسی با بیش از 10 دانش آموز، مدارس سنگی ناایمن، مدارس تخریبی دارای شرایط بحرانی و ویژه، پروژه‌های نیمه تمام بالای 50 درصد را که می توان تا مهر سال آینده افتتاح کرد، در اطلس نظام مسائل قرار داده‌ایم گفت: افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطقی که کمتر از سه متر مربع سرانه دارند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سندی در دست تهیه است تا مشخص شود برای هوشمندسازی و تکنولوژی آموزشی چه چیزهایی لازم است افزود: اکنون این موضوع در استان‌ها در حال جمع بندی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه در اطلس نظام مسائل، دانشگاه فرهنگیان هم باید به آن اضافه شود ادامه داد: در اطلس تجهیزات نیز باید مشخص شود مدارس برای شیوه‌های نوین آموزشی به چه تجهیزاتی نیاز دارند.

خان محمدی با بیان اینکه قرار است نظام مسائل تجهیزات را به رئیس جمهور ارائه کنیم گفت: برنامه ریزی شده که تمام مدارس سنگی و کانکسی و بحرانی طی یکسال جمع شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری 2 هزار مدرسه سنگی و کانکسی و ساماندهی حدود 7 هزار کلاس درس با تراکم بالای 35 نفر، افزایش سرانه 40 منطقه آموزشی که دارای سرانه زیر سه متر هستند و تکمیل 2500 پروژه نیمه تمام از مهمترین ماموریت‌های این حوزه محسوب می‌شود افزود: در برنامه ریزیها، نظام مسائل استانها احصاء و بنا شده به صورت برش‌های استانی و منطقه‌ای پروژه‌ها رصد و پیگیری شود.

خان محمدی گفت: در مسیر اجرایی سازی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، خیرین به ندای رئیس جمهور لبیک گفته و نتیجه آن افزایش بیش از 17 درصد موافقت نامه‌های مشارکت خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا در بارگزاری کپچا