جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت موتوژن

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت موتوژن
خلاصه اخبار

شرکت موتوژن برنامه صادرات الکتروموتور کولری را برای سال 99 دارد که مذاکرات با کشورهای همسایه بالاخص عراق در حال انجام است.

سود هر سهم : 2774 ریال

سود تقسمی هر سهم: 2000 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

مدیر مالی شرکت در پاسخ به بند 2-5 گزارش حسابرسی، در خصوص برداشت 2 میلیاردی از حساب شرکت توسط بانک سپه

  • در سال 88 حدود 20 درصد شرکت بلبرینگ سازی مربوط به سرمایه گذاری غدیر بود که موتوژن و سرمایه گذاری غدیر هیئت مدیره مشترک داشته اند. هیئت مدیره مربوطه تسهیلات مالی بلبرینگ سازی را تضمین کردند که در سال 98 دو میلیارد برداشت از حساب شرکت توسط بانک سپه صورت گرفته است. این کار بانک سپه بر خلاف بخشنامه های بانک مرکزی بوده و موتوژن همچنان به دنبال بازگشت این پول است.
  • پاسخ به بند 3-5 در خصوص ریفاینانس گشایش شده و اختلاف نرخ ارز ها با بانک مرکزی:

دو فقره ری فاینانس بوده که یک فقره به نفع شرکت و یک فقره به نفع بانک مرکزی است. این دو فقره جمعا 104 هزار یورو بوده که ما به التفاوت 61 هزار یورو به نفع شرکت است. این رقم در حدود یک میلیارد بوده و پیگیری ها ادامه دارد.

  • پاسخ به سوال نماینده سازمان بورس در خصوص مطالبات 51 میلیارد تومانی:

بخش عمده ای از مطالبات که بابت فروش الکتروموتورهای کولری بوده، وصول شده است.

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع

  • در سال گذشته با دو مرحله افزایش نرخ سود شرکت با رشد 291 درصدی نسبت به سال مالی 97 رو به رو شد. (دلیل این موضوع اخذ مجوز افزایش نرخ در دو مرحله و همچنین موجودی مواد اولیه ارزان قیمت است)
  • این مجموعه در سال مالی مورد گزارش 6 درصد افزایش در تولید الکترو موتورها را داشته است. در تولید الکتروموتورهای کولری کاهش 7 درصدی  در سال مالی 98 نسبت به 97 روی داد که دلیل آن به کمتر شدن تقاضا مربوط است.
  • برنامه افزایش 50 درصدی تولید در سال 99 در خصوص الکتروموتورهای صنعتی وجود دارد.
  • حاشیه سود الکتروموتور صنعتی بسیار بالاتر از الکتورموتور کولری است.
  • تا 23 آذرماه شرکت در این بخش توانسته با افزایش تولید 50 درصدی در مقایسه با سال گذشته رو به رو شود.
  • شرکت برنامه صادرات الکتروموتور کولری را برای سال 99 دارد که مذاکرات با کشورهای همسایه بالاخص عراق در حال انجام است.

پرسش  و پاسخ سهامداران

  • پرسش: پیش بینی شما از بهای تمام شده در سال 99 بالاتر از سال 98 و نتیجه کاهش سود هر سهم در سال مالی آتی است، دلیل چیست؟

پاسخ: سال گذشته شرکت به دلیل موجودی مواد اولیه ارزان قیمت خود توانست حاشیه سود خوبی را برای شرکت به ارمغان آورد، اما در سال 99 به دلیل اینکه مواد اولیه گران تر تهیه خواهد شد، به نظر می رسد سود سال 99 نسبت به 98 با کاهش رو به رو باشد. ( پیش بینی سود 185 تومانی به ازای هر سهم توسط شرکت)

  • پرسش: آیا شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد؟

پاسخ: برنامه افزایش سرمایه 200 درصدی در دستور کار قرار دارد اما سهامدار عمده هنوز با آن موافقت نکرده است.

  • پرسش: تولید الکتروموتورهای ضد انفجاری به کجا رسید؟

پاسخ: تولید این الکتروموتورها در شرکت آغاز شده و پیش بینی می شود در سال 99 در هر ماه 1000 عدد از این نوع الکتروموتورها تولید شود.

  • پرسش: آیا شرکت برنامه تولید پمپ آب را دارد؟

پاسخ: پمپ آب در گذشته توسط شرکت تولید می شد اما به دلیل رقابت شدید، متوقف شد. موتوژن همچنان آمادگی این  موضوع را دارد اما اگر شرایط مناسب باشد.

  • پرسش: برنامه شرکت برای صادرات چیست؟

پاسخ: صادرات الکتروموتورهای کولری مانند صنعتی در دستور کار قرار دارد، مذاکرات شروع شده و نمونه‌هایی نیز فرستاده شده اما هنوز به طور رسمی صادراتی صورت نگرفته است. ( پیش بینی صادرات 1 میلیون دلاری به عراق در سال 99 توسط مدیر عامل )

  • پرسش: قرارداد فروش دینام خودرو با شرکت با مگاموتور به کجا رسید؟

پاسخ: قرارداد موتوژن با مگاموتور همچنان به قوت خود باقی است اما از آنجایی که شرکت مگاموتور اقدام به پرداخت نقدی نمی کند، موتوژن  تولید خود را برای مگاموتور متوقف کرده است. مگر اینکه پرداخت نقدی صورت گیرد.

  • پرسش از نماینده ملل در خصوص فروش سهم: آیا گروه توسعه ملل قصد خروج از شرکت را دارد؟ چرا عرضه های سنگین توسط این مجموعه در بازار مشاهده شد؟

پاسخ: ملل قصد خروج از این سهم را ندارد و اگر روزی قصد خروج داشته باشد قطعا معالمه بلوکی صورت خواهد گرفت.

  • پرسش: آیا شرکت برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد؟

پاسخ: ملل به عنوان یک سهامدار تمایل به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها  را دارد و پیشنهاد خود را به هیئت مدیره نیز ارائه کرده است. هیئت مدیره در این خصوص باید تصمیم گیری نماید.

  • پرسش: برنامه شرکت برای موجودی بالای خود ( 383 هزار الکتروموتور کولری) چیست؟

پاسخ: این موجودی با توجه به شرایط تورمی به بازار عرضه خواهد شد. ضمن اینکه شرکت برنامه عرضه 250 هزار از این موجودی در بازار و به قیمت مصوب سازمان را دارد. اما چون شرایط اقتصادی چندان مشخص نیست این تعداد پس از تولید جایگزین خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها