جریان ورود سرمایه ETF شرکت گری‌اسکیل برای اولین بار در تاریخ مثبت شد

جریان ورود سرمایه ETF شرکت گری‌اسکیل برای اولین بار در تاریخ مثبت شد

در یک اتفاق نسبتاً تکان‌دهنده، صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) برای اولین بار با خالص جریان ورود سرمایه مواجه شد. این صندوق در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ۱۴۰۲) به یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین تبدیل شد و برای اولین بار در تاریخ به سهامدارانش اجازه داد تا مستقیماً سهام خود را بازخرید کنند. علاوه بر این، کارمزد بالای GBTC باعث شد که صندوق‌ مذکور طی ۸۲ روز پی‌درپی با جریان خروج سرمایه مواجه شود. در نتیجه GBTC در این مدت بیش از ۱۷ میلیارد دلار سرمایه را از دست داد.

به همین خاطر اولین جریان ورودی صندوق مذکور اهمیت زیادی برای بازار ارزهای دیجیتال دارد. شایان ذکر است که صندوق GBTC در روز جمعه حدود ۶۳ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرده بود. صندوق IBIT شرکت بلک راک (BlackRock) هم در این روز ۱۲.۷ میلیون دلار جریان ورودی داشت. با این صندوق EZBC شرکت فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرد. جریان ورودی کل ETFهای اسپات هم در این روز به ۳۷۸.۳ میلیون دلار رسید.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ و کارشناس ETF، هم در واکنش به خالص جریان ورودی GBTC خاطرنشان کرد که او برای تایید این مسئله مجبور شده‌ است داده‌ها را دوباره بررسی کند. با این حال یک روز قبل‌ از جریان ورودی ۳۷۸.۳ میلیون دلاری ETFهای مذکور، این صندوق‌ها بیش از ۵۶۳ میلیون سرمایه را از دست دادند و رکود جدیدی را در جریان خروج سرمایه خود به ثبت رساندند. این اتفاق باعث شد قیمت بیت کوین باز هم کاهش یابد اما BTC فقط یک روز بعد و در روز شنبه، به رشد قابل‌توجهی رسید و خود را به مرز ۶۴٬۰۰۰ دلار رساند.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Bitcoinist

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *