جریان خروج سرمایه صندوق‌های کریپتویی برای چهارمین هفته متوالی منفی شد

جریان خروج سرمایه صندوق‌های کریپتویی برای چهارمین هفته متوالی منفی شد

گزارش وب سایت کوین‌شیرز (CoinShares) نشان می‌دهد که صندوق‌ها و محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال برای چهارمین هفته متوالی با جریان خروجی منفی مواجه شدند. این جریان خروجی بیشjر به خاطر خروج سرمایه قابل‌توجه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا به وجود آمده است.

بر اساس این گزارش، صندوق‌های مذکور به طور کلی با جریان خروج سرمایه 251 میلیون دلاری مواجه شدند و سهم نُه ETF اسپات بیت کوین که به تازگی در آمریکا راه‌اندازی شده‌اند، بیش از 60 درصد (معادل 156 میلیون دلار) بوده است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس تحقیقات شرکت کوین‌شیرز، اعلام کرده است:

  • به نظر ما میانگین قیمت خرید اینETF ها در محدوده 62200 دلار به ازای هر بیت کوین قرار دارد. در هفته گذشته قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و با محدوده مذکور به اندازه ۱۰ درصد فاصله گرفت. این مسئله احتمالاً در جریان خروج سرمایه اینETFهای مذکور موثر بوده‌ است.

داده‌های وب سایت کوین‌شیرز نشان می‌دهد که صندوق FBTC شرکت فیدلیتی (Fidelity) با از دست دادن 131 میلیون دلار سرمایه، بیشترین خروج سرمایه را داشته است. صندوق ARKB شرکت‌های آرک اینوست (Ark Invest) و ۲۱شیرز (21Shares) هم با جریان خروجی ۸۴ میلیون دلاری در رتبه دوم قرار گرفته است.

جریان ورود و خروج سرمایه از صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال

در همین حال، صندوق IBIT شرکت بلک راک (Blackrock) نزدیک به 24 میلیون دلار سرمایه را از دست داد و صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) با یک جریان خروجی ۲۲۷ میلیون دلاری مواجه شد. توجه داشته باشید که چون GBTC قبل از تبدیل شدن به یک ETF اسپات فعالیت می‌کرده، در لیست ETFهای جدید بیت کوین قرار نگرفته است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

عملکرد این ETFها جریان خروجی صندوق‌های آمریکایی را به ۵۰۴ میلیون دلار رسانده است. علاوه بر این صندوق‌های کانادایی، سوئیسی و آلمانی هم به ترتیب ۹.۶ میلیون دلار، ۹.۸ میلیون دلار و ۷.۳ میلیون دلار سرمایه را از دست دادند.

منبع: Cryptoslate

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *