ثبت نام لاستیک دولتی بارز، کویر، و… | سایت ثبت نام لاستیک دولتی

ثبت نام لاستیک دولتی بارز، کویر، و… | سایت ثبت نام لاستیک دولتی
خلاصه اخبار

ثبت نام لاستیک دولتی برای شرکت‌های لاستیک سازی داخلی مانند بارز، ایران تایر و کویر تایر هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکانپذیر است. متقاضیان از طریق روش اینترنتی می‌توانند 2 عدد لاستیک را پایین تر از قیمت بازار آزاد خریداری کرده و آن را بدون واسطه دریافت کنند. برای شروع ثبت نام لاستیک دولتی در سامانه فروش تایر، ادامه مطلب را بخوانید.

ثبت نام لاستیک دولتی بارز، کویر و یزد تایر با قیمت مصوب به صورت اینترنتی ممکن شد. متقاضیان (دارندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین) با مراجعه به سایت ثبت نام لاستیک دولتی kala.ntsw.ir می‌توانند درخواست خرید تایر را به صورت اینترنتی ثبت کنند. هدف از راه‌اندازی این سامانه، ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر، بارز، یزد و برخی برندهای ایرانی دیگر با قیمت مصوب دولتی است. بخشی از هزینه این لاستیک‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود و مبلغ باقی‌مانده را می‌بایست مصرف‌کننده در هنگام نهایی کردنِ خرید بپردازد.

قیمت لاستیک دولتی بین 10 تا 35 درصد ارزان‌تر از بازار آزاد است. در ادامه براساس جدول قیمت لاستیک دولتی یزد، کویر تایر، بارز و … به بررسی انواع تایرها در سامانه خرید لاستیک دولتی پرداخته ایم.

ثبت نام لاستیک دولتی بارز، کویر تایر، یزد و ایران تایر


خرید لاستیک دولتی از نمایندگی‌های تایرسازی به دو روش آنلاین و حضوری امکانپذیر است. برای ثبت تایر دولتی بهتر است در ابتدای روز به سایت رسمی kala.ntsw.ir (سامانه تخصیص و توزیع کالا) مراجعه کرده و 2 عدد لاستیک با قیمت کمتر از بازار خرید کنید. در روش حضوری هم می‌توانید به هر کدام از نمایندگی‌های کویر تایر، بارز و ایران تایر مراجعه کرده و 4 عدد لاستیک سهمیه‌ای را دریافت کنید.

ثبت نام لاستیک دولتی بارز

در بخش زیر ابتدا قیمت لاستیک دولتی بارز، کویر، یزد و دیگر برندهای ایرانی را مرور می‌کنیم و سپس روش خرید اینترنتی لاستیک دولتی و راهنمای روش خرید حضوری را بررسی خواهیم کرد:

ثبت نام لاستیک‌ دولتی کویر تایر، یزد تایر، بارز و …


همانطور که گفتیم، در حال حاضر قیمت هر حلقه لاستیک به نرخ دولتی بین 10 تا 35 درصد کمتر از نرخ بازار است. نکته مهم دیگر در خرید لاستیک دولتی پرداخت 9% مالیات بر ارزش افزوده است. همچنین در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست نیز به مبالغ درج شده در جدول پایین اضافه می‌شود.

در جدول زیر قیمت لاستیک‌های دولتی شرکت لاستیک سازی بارز، کویر و یزد تایر آورده شده است (قیمت‌ها به تومان است):

برند لاستیک سایز 14 سایز 15 سایز 16 سایز 18
یزد تایر ۷۰۰.۰۰۰ ۶۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰
کویر تایر ۶۴۰.۰۰۰ ۷۵۰.۰۰۰ ۸۵۰.۰۰۰ ۱.۳۳۰.۰۰۰
بارز ۶۰۰.۰۰۰ ۶۰۰.۰۰۰ ۱.۳۰۰.۰۰۰

قیمت خرید لاستیک دولتی به صورت مقطوع می‌باشد و هیچ نمایندگی فروشی نمی‌تواند قیمت بالاتری به خریدار ارائه کند.

در جدول دیگری، قیمت لاستیک دولتی چندین شرکت دیگر را بررسی کردیم (قیمت‌ها به تومان است):

برند لاستیک سایز 13 سایز 14 سایز 15 سایز 18
کومهو ۱.۴۰۰.۰۰۰ ۱.۴۰۰.۰۰۰ ۲.۹۵۰.۰۰۰
گلدستون ۳۶۰.۰۰۰ ۱.۳۹۰.۰۰۰ ۹۰۰.۰۰۰
هانکوک ۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۵۰۰.۰۰۰ ۲.۰۵۰.۰۰۰ ۲.۵۰۰.۰۰۰
رودستون ۹۵۰.۰۰۰ ۱.۴۰۰.۰۰۰ ۱.۱۵۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰
تراینگل ۷۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۵۰۰.۰۰۰
دانلوپ ۱.۲۰۰.۰۰۰ ۱.۲۵۰.۰۰۰ ۱.۲۰۰.۰۰۰ ۳.۱۵۰.۰۰۰

راهنمای ثبت نام لاستیک دولتی (روش اینترنتی)


برای ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی مراکز تایرسازی مختلف و ایرانی تنها می‌بایست به سایت جامع تجارت به آدرس kala.ntsw.ir مراجعه کنید. یعنی برای ثبت نام لاستیک بارز دولتی و یا ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر و یا ایران تایر هم می‌توانید به همین سامانه مراجعه کنید. (متقاضیان، هزینه پست و مالیات بر ارزش افزوده را هم در درگاه بانکی این سایت پرداخت می‌کنند.)

سامانه ثبت نام لاستیک دولتی در هر ساعت از شبانه روز فعال است. اما به شما توصیه می‌کنیم تا در ساعت‌های ابتدایی روز کاری به آن مراجعه کنید.

ورود به سایت ثبت نام لاستیک دولتی

با اینکه هر کدام از شرکت‌های تایرسازی داخلی مانند بارز، کویر تایر و ایران تایر ، سایت فروش جداگانه دارند؛ اما شما برای دریافت تایر دولتی باید وارد سایت ثبت نام لاستیک دولتی شوید.

برای ورود مستقیم، دکمه زیر را کلیک کنید:

با ورود به سایت، اطلاعیه‌ای را برای موجودی سامانه در روزهای کاری می‌بینید. این اطلاعیه را بخوانید و سپس، گزینه “ثبت نام / ورود” را بزنید تا به مرحله‌ی بعد وارد شوید.

سایت ثبت نام لاستیک دولتی
ورود به سایت ثبت نام لاستیک دولتی

در این مرحله باید کد ملی و شماره تلفن خود را وارد کرده تا کد اعتبارسنجی را دریافت کنید.

وارد کردن کد ملی و شماره تلفن در سایت ثبت نام لاستیک خودرو
دریافت کد اعتبارسنجی پیامکی

بعد از این که پیامک اعتبارسنجی را گرفتید، طبق تصویر پایین وارد صفحه‌ای می‌شوید که شماره شاسی خودرو، شماره موتور و کد VIN را از شما می‌خواهد.
(این اطلاعات بر روی کارت وسیله نقلیه شما ثبت شده‌اند.)

وارد کردن شماره شاسی و شماره موتور

بعد از ثبت درخواست خرید تایر، آپلود کردن مدارک و واریز وجه، لاستیک‌ها به آدرس اعلام‌شده ارسال می‌شوند.

مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی

دارندگان ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین برای ثبت نام در سایت خرید لاستیک دولتی می‌بایست مدارک را آپلود کنند، یا اطلاعات آن را در سایت وارد کنند و برخی از اسناد و مدارک خاص را با خودشان به مراکز توزیع ببرند. (نکته مهم برای شرکت در این طرح این است که صرفا مالکان خودرو می‌توانند در این نام نویسی شرکت کنند.)

1- کارت ملی صاحب خودرو

2- کارت ماشین

3- برگه سبز خودرو

منظور از برگه سبر ماشین همان اصل و کپی سند مالکیت خودرو است.

قیمت جدید لاستیک دولتی بارز

بر اساس قیمت‌های اعلام شده در فروردین ماه، هزینه خرید لاستیک دولتی بارز در سال ۱۴۰۲ مطابق با جدول زیر خواهد بود. ثبت نام لاستیک دولتی بارز در سال ۱۴۰۲ همچنان ادامه خواهد داشت.

برندمدلسایزتعدادقیمت
بارزS۶۳۰۲۶۵/۶۵R۱۷۲۲,۹۰۰,۰۰۰
بارزS۶۷۳۲۳۵/۶۵R۱۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
بارزS۶۳۰ (SPORTECH) SUV۲۱۵/۶۵R۱۶۱۱,۹۰۰,۰۰۰
بارزV۶۹۵۱۹۵R۱۵۱۹۵R۱۵۱۱,۹۰۰,۰۰۰

نحوه خرید حضوری لاستیک دولتی


اگر تمایل دارید به روش حضوری برای خرید تایر دولتی اقدام کنید، می‌بایست به نمایندگی‌های شرکت تایرسازی‌های داخلی مراجعه کنید. در ادامه، فهرست نمایندگی‌های مجاز شرکت‌هایی آمده است که امکان خرید لاستیک سهمیه‌‌ای را فراهم کرده‌اند.

شما با کلیک‌کردن روی هر یک از این موارد به صفحه اطلاعات مراکز مجاز فروش برای مراجعه حضوری دسترسی پیدا می‌کنید:

مدارک لازم برای خرید حضوری تایر دولتی چیست؟

می‌توان گفت که مدارک خرید حضوری با خرید اینترنتی یکسان است. با این تفاوت که حضور صاحب خودرو برای خرید نیز، الزامی است. لیست مدارکی که می‌بایست به همراه داشته باشید، به صورت زیر است:

  1. کارت خودرو
  2. برگ سبز خودرو
  3. کارت ملی صاحب خودرو

راهنمای انتخاب سایز لاستیک خودرو


انتخاب سایز لاستیک برای ماشین ممکن است ثبت نام را سخت کند و مجبور باشید تا زمان خرید را به تاخیر بیاندازید یا انتخاب نادرستی داشته باشید. به طور کلی، لاستیک‌ها از نظر پهنا، اندازه رینگ و فاق نسبت به یکدیگر متفاوت هستند و از این لحاظ، با هم مقایسه می‌شوند.

ما در اینجا به راهنمای انتخاب سایز لاستیک ماشین برای سایز‌های مرسوم و رایج پرداختیم:

1- رینگ 13 اینچی

خودروهای مجهز به رینگ 13 اینچی، جزو کوچک‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شوند. ماشین‎هایی که در رده‌بندی خانواده پراید، ام وی ام 110، وانت پیکان و تیبا قرار می‌گیرند، می‌توانند از این نوع رینگ استفاده کنند. برای توضیحات بیشتر، باید بگوییم که دارندگان سایپا 131، سایپا 111 و سایپا 132 طبق دفترچه راهنما می‌توانند رینگ 13 اینچی را خریداری کنند.

برای ثبت نام لاستیک دولتی پراید می‌توانید محصولات یکی از برندهای بارز، یزد تایر و کویر تایر را انتخاب کنید. زیرا، این برندها از جمله تامین کنندگان اصلی لاستیک ماشین‌های خانواده پراید محسوب می‌شوند.

2- رینگ 14 اینچی

رینگ‌های بزرگتر از سایز 13 اینچی برای ماشین‌های خانواده پژو 206 (پژوه 206 صندوق‌دار و پژو 207i)، پژو 405، ساینا و رانا نصب می‌شوند. البته رینگ سایز 14 برای خودرویی مانند پراید هم استفاده می‌شود.

3- رینگ 15 اینچی

رینگ‌های 15 اینچی برای ماشین‌های خانواده‌ی سمند مثل سمند LX، دنا و سورن قابل نصب هستند. علاوه براین، مالکان خودروهای پژو 405 و پارس هم می‌توانند از این رینگ استفاده کنند. با توجه به گسترش استفاده از سمند و پژو 405 در تاکسیرانی، لاستیک دولتی به خودروهایی مانند پراید اختصاص داده شده است.

سوالات متداول

برای ثبت نام لاستیک دولتی بارز از چه طریقی می‌توانم اقدام کنم؟

برای خرید لاستیک دولتی بارز ابتدا بایستی در سامانه ثبت نام لاستیک دولتی به آدرس www.kala.ntsw.ir مراجعه کنید. پس از تکمیل ثبت نام، اقدام به خرید لاستیک از شرکت مربوطه کنید.

قیمت لاستیک دولتی چقدر است؟

بر اساس جدولی که در این مطلب آورده شده قیمت لاستیک دولتی براساس سایز و شرکت تولید کننده مشخص شده است و براساس نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید تایر دولتی کنید.

برای ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر چگونه اقدام کنم؟

برای ثبت نام لاستیک دولتی کویر همانند خرید لاستیک دولتی بارز و سایر لاستیک ها می توان با مراجعه به آدرس www.kala.ntsw.ir نسبت به ثبت نام و خرید لاستیک دولتی اقدام کنید.

سایت ثبت نام لاستیک دولتی چیست؟

برای ثبت نام لاستیک دولتی میتوانید به سامانه www.kala.ntsw.ir مراجعه کنید.

منبع: سایت سیگنال

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام من هرروز دارم تو سامانه کویر از۸صبح برا خرید تلاش میکنم ولی متاسفانه اصلا موجودی نیست

  • کلا فروش در کار نیست همه سرکاریم سایت در هیچ ساعتی راه نمیده

  • .سایت کویر راس ساعت مقرر قفل می باشد.به نظر بنده فروشی در کار نیست.کارخانه داربا این برنامه فقط عرضه تقاضارور در میارن

  • واقعاکارخوبی است دست دلالان وسوداگران رامی بنده ولاستیک به کسی که نیازضروری داردمیرسدممنون ازطرح خوبتان

    • ثبت نام کردم تایید شده چراارسال نداره؟اگر ارسال نداره چراثبت نام می کند.

    • نحوه خرید لاستیک دولتی به طور کامل در همین مقاله درج شده است.

      • من هرچقدرتلاش میکنم نمیتونم ثبت نام کنم واسه لاسیک

  • من الان بیش از دو ماهه که در کویر تایر ثبت نام کردم برای پراید، ولی با وجود تلاش روزانه هنوز موفق به ثبت سفارش نشده و راس ساعت 8 صبح سامانه قفل میشود بعید میدونم کسی موفق بشه.

    • مهارت لازم برا خرید نداری بخاطر اونه من هر روز برا همه ثبت نام میکنم

      • میشه توضیح بدی چجوریه که تو میتونی ما نمیتونیم؟

  • سلام سرویس سنتر نوشته منظورش چیه از خودشون باید حضوری بگیری ونصب کنم
    یا ارسال بشه. هستش

    • سلام.طبق توضیحات مقاله،بعدازثبت سفارش ارسال خواهدشد. برای توضیحات بیشترهمین مقاله را مطالعه کنید.

  • این سامانه صرفا به منظور ثبت درخواست رزرو تایر و روغن موتور برای دارندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین درنظر گرفته شده است.

    • من که ثبت نام کردم ولی منتظرم که تایید کنن..