تکرار تضعیف بازار سهام با گرانی انرژی، مالیات، عدم تعدیل نرخ دلار نیما و …

تکرار تضعیف بازار سهام با گرانی انرژی، مالیات، عدم تعدیل نرخ دلار نیما و …
خلاصه اخبار

کارشناس بازار سرمایه، اعلام کرد: افزایش نرخ انرژی، مالیات ستانی، رشد نرخ بهره، عدم تعدیل نرخ دلار نیما و … منجر به تضعیف بازار سهام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رباب وفایی درباره آخرین وضعیت بازار سهام که هفته گذشته هم با نزول قیمت اکثر شرکت ها و شاخص همراه بود به باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: شروع متعادل اوایل هفته کاری قبل با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها به جدال عرضه و تقاضا و برنده شدن فروشندگان و هفته‌ اصلاحی و خسته کننده تکراری و نوساناتی در محدوه‌های حمایتی منتهی شد و تعداد محدودی بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره، شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و … خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت رخ می دهد اما تا زمان تکرار این دور باطل، حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

مرجع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *