تورم بالاتر از حد انتظار – کاهش نرخ فدرال رزرو به تاخیر می‌افتد؟

تورم بالاتر از حد انتظار – کاهش نرخ فدرال رزرو به تاخیر می‌افتد؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینرئیس فدرال رزرو، جروم پاول در نشست روز سه‌شنبه اعلام کرد: در حالی که اقتصاد آمریکا هم‌چنان قوی است اما نرخ تورم نشان از عدم بازگشت به نرخ هدف دارد. او هم‌چنین به این نکته اشاره کرد که ممکن است کاهش نرخ بهره به این زودی‌ها آغاز نشود. وی در ادامه گفت که داده‌های […]

رئیس فدرال رزرو، جروم پاول در نشست روز سه‌شنبه اعلام کرد: در حالی که اقتصاد آمریکا هم‌چنان قوی است اما نرخ تورم نشان از عدم بازگشت به نرخ هدف دارد.

او هم‌چنین به این نکته اشاره کرد که ممکن است کاهش نرخ بهره به این زودی‌ها آغاز نشود.

وی در ادامه گفت که داده‌های اخیر خبر از رشد اقتصادی محکم و ادامه‌دار بودن قدرت بازار کار می‌دهند از سمت دیگر اما پیشرفت در رسیدن به نرخ تورم هدف 2 درصدی هم مشاهده نمی‌شود.

فدرال رزرو از جولای 2023 نرخ پایه بهره را در محدوده هدف 5.25 تا 5.5 واحدی که بالاترین نرخ در 23 سال اخیر است نگه داشته است تا به این وسیله بتواند نرخ تورم را کنترل کند.

پاول در ادامه گفت که داده‌های اخیر مشخصاً اعتماد به نفس کافی را به ما نداده است و در ادامه نیز به این نکته اشاره کرد که کاهش نرخ‌‌های بهره می‌‌تواند بیشتر از آنچه انتظار داریم طول بکشد.

او در ادامه تاکید کرد که: ما می‌توانیم تا زمانی که نیاز باشد این سطح از محدودیت‌ها را نگه داریم.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید

این نظرات پاول به داده‌های نرخ تورم در 3 ماه اول سال 2024 برمی‌گردد؛ جایی که تورم بالاتر از حد انتظار است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مارس که هفته قبل منتشر شد نشان از نرخ تورم سالانه 3.5 درصدی داده که اگر چه از اوج 9 درصدی از میانه 2022 کاهش یافته اما هم‌چنان بالاتر از اکتبر 2023 است.

پس از سخنرانی پاول نرخ اوراق خزانه افزایش یافت.

نرخ پایه اوراق خزانه 2 ساله که مخصوصاً به تغییر نرخ‌های فد حساس است، تا 5 درصد هم افزایش یافت و نرخ پایه اوراق خزانه 10 ساله نیز 3 صدم درصد بالا رفت.

از سمتی شاخص بورس S&P 500 هم کاهش داشت

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *