تمایل هند به واردات مداوم ذغال سنگ روسیه

تمایل هند به واردات مداوم ذغال سنگ روسیه

رامچاندرا پراساد، وزیر فولاد هند روز یکشنبه گفت که هند به سمت ادامه واردات ذغال سنگ کک از روسیه تمایل دارد و به نظر می رسد روند جهانی دوری از مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین را پشت سر بگذارد. رامچاندرا پراساد سینگ در کنفرانسی در دهلی نو گفت: ما در جهت واردات ذغال سنگ کک از روسیه حرکت می کنیم.

به گفته وزیر هند، هند قصد دارد واردات ذغال سنگ کک‌ساز روسیه را که یک عنصر کلیدی در تولید فولاد است، دو برابر کند.

وی افزود: این کشور 4.5 میلیون تن واردات داشته است اما اشاره ای به دوره مورد نظر خود نکرد. کشورهای غربی و ژاپن تحریم‌های سنگین غیرمنتظره‌ای را علیه دولت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و افراد مرتبط با وی اعمال کرده‌اند

هند، خریدار عمده کالاهای روسی از چندین رای مهم سازمان ملل در محکومیت تهاجم 24 فوریه خودداری کرده است.

سینگ در اشاره ای آشکار به جنگ گفت که ذخایر صاف ذغال سنگ از روسیه تحت تأثیر قرار گرفته است. او توضیح بیشتری نداد.

داده‌های شرکت مشاوره کپلر (Kpler) نشان می‌دهد کشتی‌های حامل حداقل 1.06 میلیون تن ذغال سنگ کک‌ساز، که عمدتاً برای فولادسازی استفاده می‌شود، و ذغال سنگ حرارتی که عمدتاً برای تولید برق استفاده می‌شود، قرار است سوخت را در این ماه به بنادر هند تحویل دهند که بیشترین میزان از ژانویه 2020 است.

بازرگانان معتقدند که روسیه که معمولاً ششمین تامین کننده بزرگ هند برای کک و  ذغال سنگ حرارتی است، می تواند قیمت های رقابتی تری را به خریداران چینی و هندی ارائه دهد. تجارت همچنین می تواند با یک توافق تجاری روپیه تقویت شود.

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.
برچسب‌ها