تقاضای یواس‌دی کوین از تتر پیشی گرفته‌ است

تقاضای یواس‌دی کوین از تتر پیشی گرفته‌ است

بر اساس داده‌های شرکت ویزا (Visa)، استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) از نظر حجم معاملات از تتر (USDT) پیشی گرفته است. به عبارت دقیق‌تر در ماه آوریل (فروردین) ۱۶۶.۶ میلیون تراکنش با USDC ثبت شده‌ که بیشتر از ۱۶۳.۶ میلیون تراکنش ماهانه تتر است.

به نظر می‌رسد روند صعودی USDC از انتهای سال 2023 شروع شده است. اولین نقطه عطف این ارز دیجیتال در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۲) ثبت شد که طی آن ۱۴۵ میلیون تراکنش ماهانه USDC برای اولین بار از ۱۲۷ میلیون تراکنش تتر پیشی گرفت.

این پیشرفت برای فعالان صنعت ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد چون تتر مدت‌ها است که عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان را به دوش می‌کشد  و ارزش بازار آن بیش از 110 میلیارد دلار است. علاوه بر این تتر 68 درصد از کل بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که مارکت کپ یواس‌دی کوین در حال حاضر فقط ۳۳.۵ میلیارد دلار است.

به همین خاطر تتر هنوز کاربران بیشتری در مقایسه با یواس‌دی کوین دارد. به عبارت دقیق‌تر در ماه آوریل (فروردین) بیش از 34.2 میلیون کیف پول منحصربه‌فرد از تتر استفاده کردند اما یواس‌دی کوین فقط ۹.۵۷ میلیون کاربر منحصربه‌فرد داشت.

شرکت ویزا علاوه بر تتر و یواس‌دی کوین ۲ استیبل کوین پکسوس دلار و دلار پی‌پل را هم بررسی می‌کند.  طبق داده‌های شرکت مذکور، حجم معاملات و تعداد تراکنش‌های این استیبل‌کوین‌ها در ماه آوریل (فروردین) به ترتیب به بیش از 2.3 تریلیون دلار و 352 میلیون تراکنش رسیده است. شایان ذکر است که استیبل کوین‌ها نقش مهمی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال دارند و به تسهیل تراکنش‌‌ها و انتقال دارایی‌های دیجیتال کمک زیادی می‌کنند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cryptointelligence

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *