تحلیل وضعیت فعلی قیمت بیت کوین پس از کلوز کندل هفتگی

تحلیل وضعیت فعلی قیمت بیت کوین پس از کلوز کندل هفتگی
خلاصه اخبار

کندل هفتگی بیت کوین به صورت صعودی بسته شد و اکنون وضعیت آن مساعد به نظر می‌رسد. به گفته یک تریدر ارز دیجیتال، در صورتی که الگوی معاملاتی معروف به «سر و شانه معکوس» در نمودار قیمت بیت کوین ایجاد شود، می‌تواند باعث بازگشت قیمت شده و سپس قدرت لازم برای گام صعودی بعدی را …

کندل هفتگی بیت کوین به صورت صعودی بسته شد و اکنون وضعیت آن مساعد به نظر می‌رسد. به گفته یک تریدر ارز دیجیتال، در صورتی که الگوی معاملاتی معروف به «سر و شانه معکوس » در نمودار قیمت بیت کوین ایجاد شود، می‌تواند باعث بازگشت قیمت شده و سپس قدرت لازم برای گام صعودی بعدی را تامین کند.

به گزارش میهن بلاکچین ، متیو هایلند (Matthew Hyland)، تریدر ارز دیجیتال در پستی در 4 می (15 اردیبهشت) در پلتفرم X توضیح داد که اگر سطح 67٬500 دلار شکسته نشود، تشکیل چیزی شبیه به این الگو در ماه آینده منطقی خواهد بود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بررسی وضعیت قیمت بیت کوین

الگوی سر و شانه معکوس یک الگوی صعودی است و نشان می‌دهد روند نزولی در حال کاهش است.

متیو هایلند با اشره به احتمال تشکیل این الگو بیان کرد:

این یک ستاپ عالی برای پیش‌برد گام صعودی بعدی خواهد بود.

ویلی وو (Willy Woo)، یکی از بنیان‌گذاران CMCC Crest در 3 می (14 اردیبهشت) به فالوئرهای خود در پلتفرم X گفت که این موضوع بسیار مهم است که بیت‌کوین بالاتر از قیمت هولدرهای کوتاه مدت خود یعنی 59٬500 دلار قرار داشته باشد تا بتواند «روند صعودی خود را حفظ کند».

نمودار بیت کوین
منبع: متیو هایلند

این ستاپ زمانی ظاهر می‌شود که قیمت بیت‌کوین سه کف پایین‌تر از خط مقاومت (به اصطلاح خط گردن) و یک سر (Head) که عمیق‌تر از شانه چپ و راست باشد، تشکیل شود. 

قیمت بیت کوین اندکی از ناحیه «سر» این الگو به 58٬614 دلار در اول ماه می بازگشته است،و اگر این الگو همانطور که مدل هایلند نشان می‌دهد ادامه یابد، حمایتی در اطراف شانه دوم خود یعنی در محدوده 60٬000 دلار پیدا خواهد کرد.

بر اساس مدل هایلند، بیت‌کوین ممکن است تا ماه ژوئن بالاتر از خط گردن قرار بگیرد و از سقف قیمت فعلی خود یعنی 73٬800 دلار فراتر رود.

نهنگ‌های بیت کوین دست به کار شدند

همچنین کی یانگ یو (Ki Young Ju)، مدیر عامل پلتفرم اطلاعاتی بلاک چین کریپتوکوانت (CryptoQuant) می‌گوید که نهنگ‌های بیت‌کوین تنها در 24 ساعت نزدیک به 3 میلیارد دلار از این ارز را انباشت کرده‌اند.

کی یانگ یو، به 345٬000 دنبال‌کننده خود در پلتفرم X گفت که هولدرهای بزرگ تنها در یک روز ده‌ها هزار بیت‌کوین را بلعیده‌اند که نشان‌دهنده نزدیک شدن به یک دوره جدید است.

نهنگ‌های بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته 47٬000 بیت‌کوین انباشت کردند. اکنون ما درحال ورود به دوران جدیدی هستیم.

نمودار موجودی نهنگ‌های بیت کوین که در 24 ساعت گذشته فعالیت داشتند - منبع: کریپتوکوانت
افزایش موجودی نهنگ‌های بیت کوین که در 24 ساعت گذشته فعالیت داشتند – منبع: کریپتوکوانت

برای به دست آوردن این نتایج، یو از فیلترهای جستجوی کریپتوکوانت برای یافتن نهنگ‌هایی استفاده کرده است که بیش از 100 بیت‌کوین در کیف پول خود داشته و در بازه زمانی 24 ساعته تراکنش داشته‌اند. البته کیف‌پول‌های ماینرها و صرافی‌های متمرکز از این قاعده مستثنی شده‌اند.

یو در ادامه بیان کرد که افزایش اخیر فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ژانویه تایید شد، مرتبط نیست.

ماه گذشته، یو گفت که نهنگ‌های جوان یعنی سرمایه‌گذارانی که کریپتوکوانت آنها را با حداقل 1٬000 بیت‌کوین با میانگین سنی کمتر از 155 روز موجودی در کیف پول خود تعریف می‌کند، تقریبا دو برابر نهنگ‌های پیر انباشت کرده‌اند.

همچنین یو گفت کوین‌های قدیمی بیت‌کوین پس از اینکه میانگین نرخ خواب بیت‌کوین به سقف 13 ساله رسید، به هولدرهای جدید منتقل می‌شوند.

بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله با 1.35٪ افزایش در 24 ساعت گذشته با قیمت 64٬257 دلار در حال معامله است.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *