تحلیل تکنیکال قیمت XRP، کاردانو و تون کوین (TON)؛ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت XRP، کاردانو و تون کوین (TON)؛ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

با وجود روند صعودی چشمگیری که شبکه تون کوین و و تا حدی کاردانو در سال ۲۰۲۴ داشتند، فشار فروش بزرگی بر آنها تحمیل شده است. وضعیت XRP نیز چندان خوب نیست و فشار فروش گریبان‌گیر این ارز نیز شده است. در ادامه به بررسی بیشتر تحلیل تکنیکال قیمت این سه ارز دیجیتال می‌پردازیم. به …

با وجود روند صعودی چشمگیری که شبکه تون کوین و و تا حدی کاردانو در سال 2024 داشتند، فشار فروش بزرگی بر آنها تحمیل شده است. وضعیت XRP نیز چندان خوب نیست و فشار فروش گریبان‌گیر این ارز نیز شده است. در ادامه به بررسی بیشتر تحلیل تکنیکال قیمت این سه ارز دیجیتال می‌پردازیم.

به گزارش میهن بلاکچین، 3 آلت کوین XRP، کاردانو و تون کوین در مسیری قرار دارند که حرکت آن‌ها وابسته به روند آتی بیت کوین خواهد بود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت XRP

در حال حاضر ٖقیمت XRP در حال معامله زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار زیر ، 0.54 دلار) است، اما گاوها در تلاشند تا خط روند صعودی رسم شده را به حمایت تبدیل کنند.

نمودار XRP در تایم فریم 1 روزه
نمودار روزانه XRP – منبع: تریدینگ ویو

اگر قیمت XRP از این خط روند صعودی به بالا بازگردد و میانگین متحرک نمایی 20 روزه را بشکند، می‌توان انتظار یک رالی به طرف میانگین متحرک ساده 50 روزه (موج قرمز در نمودار بالا، 0.59 دلار) و سپس 0.69 دلار را داشت.

اما در صورتی که قیمت به سطوح پایین‌تر رفته و خط روند صعودی را بشکند، کاهش قیمت XRP تا 0.46 دلار دور از انتظار نخواهد بود. پیش‌بینی می‌شود گاوها از این سطح حمایتی قوی‌ شکل دهند.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در 23 آپریل (4 اردیبهشت) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار زیر، 0.50 دلار) به پایین بازگشت و حمایت مهم 0.46 دلاری را نیز شکست.

نمودار کاردانو در تایم فریم 1 روزه
نمودار روزانه کاردانو – منبع؛ تریدینگ ویو

اکنون که این سطح حمایت شکسته شده است، می‌توان انتظار کاهش قیمت تا سطح حمایت کلیدی 0.40 دلار و حتی ادامه روند نزولی را داشت.

اما اگر قیمت کاردانو بتواند سطح حمایت را روبه بالا بشکند و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می‌دهد اصلاح به پایان رسیده است و رالی به طرف میانگین متحرک ساده 50 روزه (موج قرمز در نمودار بالا، 0.59 دلار) و سپس 0.68 دلار دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

تون‌کوین در 22 آوریل (3 اردیبهشت)، خط پایین کانال صعودی را رو به پایین شکست و در 25 آوریل (6 اردیبهشت) به میانگین متحرک ساده 50 روزه (موج قرمز در نمودار پایین، 5.12 دلار) رسید.

نمودار دوج کوین در تایم فریم 1 روزه
نمودار روزانه تون کوین – منبع: تریدینگ ویو

در صورتی که قیمت تون کوین از میانگین متحرک ساده 50 روزه به بالا بازگردد، رالی می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار بالا، 5.82 دلار) ادامه پیدا کرده و با مقاومت سختی روبرو شود. 

در صورتی که گاوهای بازار بتوانند قیمت تون کوین را دوباره به داخل کانال صعودی بازگردانند، حاکی از آن است که احتمالا شکست اخیر یک تله خرسی بوده است.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *