تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین (TON)، دوج کوین (DOGE) و کاردانو (ADA)؛ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین (TON)، دوج کوین (DOGE) و کاردانو (ADA)؛ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

ظاهرا گاوهای بازار به رالی‌های کوتاه مدت بسنده کرده و خرس‌ها هم برای فشار فروش بیشتر طمع نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد که احتمالا تریدرها بلاتکلیف هستند و نمی‌توانند جهت روند بعدی را پیش‌بینی کنند. به گزارش میهن بلاکچین، این نوسان می‌تواند به دلیل خستگی بازار آلت‌کوین‌ها نیز باشد و سرمایه‌گذاران انگیزه خود را از …

ظاهرا گاوهای بازار به رالی‌های کوتاه مدت بسنده کرده و خرس‌ها هم برای فشار فروش بیشتر طمع نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد که احتمالا تریدرها بلاتکلیف هستند و نمی‌توانند جهت روند بعدی را پیش‌بینی کنند.

به گزارش میهن بلاکچین ، این نوسان می‌تواند به دلیل خستگی بازار آلت‌کوین‌ها نیز باشد و سرمایه‌گذاران انگیزه خود را از دست داده باشند. در این مطلب به بررسی و تحلیل تکنیکال قیمت تون‌کوین (Ton)، دوج کوین (DOGE) و کاردانو (ADA) می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت تون‌کوین

قیمت تون‌کوین در 3 می (14 اردیبهشت) به بالای میانگین‌های متحرک رسید که نشان‌دهنده جذابیت سطوح پایین برای گاوهای بازار است.

نمودار روزانه قیمت تون‌کوین - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت تون‌کوین – منبع: تریدینگ ویو

این رالی بازگشتی در ناحیه 50٪ فیبوناچی اصلاحی (6.13 دلار) و 61.8٪ فیبوناچی اصلاحی (6.49 دلار) با فشار فروش روبرو شد و قیمت آن به 5.85 دلار رسید. اکنون که تون‌کوین از این ناحیه‌ به سمت پایین بازگشته است، فروشندگان تلاش خواهند کرد قدرت را به دست گرفته و قیمت را به سطح حمایت مهم 4.72 دلاری برسانند.

اما اگر قیمت به بالا بازگردد و سطح 6.49 دلار را بشکند، نشان خواهد داد که گاوها حاضر به تسلیم شدن نیستند. در چنین حالتی، راه می‌تواند برای افزایش قیمت تا 7.24 دلار و سپس 7.67 دلار هموار شود.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج‌کوین

بازیابی قیمت دوج‌کوین در میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.17 دلار، موج قرمز رنگ) با فشار فروش روبرو شده است؛ هر چند که گاوها در تلاش هستند قیمت دوج‌کوین را در بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.15 دلار، موج آبی رنگ) حفظ کنند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت دوج کوین – منبع: تریدینگ ویو

اگر قیمت دوج کوین بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ شود، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند. معمولا تست دوباره سطوح مقاومت، آن‌ها را ضعیف می‌کند. در صورتی که این سطح شکسته شود، ممکن است رالی دوج‌کوین تا 0.21 دلار شروع شود.

اگر خرس‌ها قصد جلوگیری از شروع روند صعودی را داشته باشند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در صورت موفقیت، آن‌ها در سطوح بالا فعال می‌مانند و کاهش تا 0.12 دلار دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

قیمت کاردانو دوباره در 6 می (17 اردیبهشت) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.47 دلار، موج آبی رنگ) به پایین بازگشت. این امر نشان می‌دهد خرس‌ها همچنان با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد.

نمودار روزانه قیمت کاردانو - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت کاردانو – منبع: تریدینگ ویو

گاوها در تلاش بودند تا از سطح 0.46 دلار دفاع کنند، اما این ناحیه توسط خرس‌ها رو به پایین شکسته شد. این حرکت خرس‌ها باعث شد تا احتمال تست دوباره حمایت کلیدی در 0.40 دلار افزایش پیدا کند. انتظار می‌رود گاوها با قدرت از این سطح دفاع کنند.

گاوها نتوانستند از سطح 0.46 دلار دفاع کنند و قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند که نشان می‌دهد خرس‌ها فشار فروش خود را افزایش دادند. گاوها برای به دست گرفتن کنترل باید سطح 0.46 دلار را باز پس گرفته و قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. در چنین سناریویی این احتمال وجود دارد که گاوها بتوانند قیمت کاردانو را به سطح 0.57 دلار برسانند.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *