تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم و شاخص DXY؛ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم و شاخص DXY؛ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

بیت کوین در هفته گذشته شاهد افزایش نوسانات بود. قیمت از کف هفتگی حدود ۵۶٬۵۰۰ دلار شروع به صعود کرد و به بالای ۶۵٬۰۰۰ دلار رسید که بیش از ۱.۵٪ رشد نسبت به هفته قبل را ثبت کرد. این امر نشان می‌دهد احساسات مثبت هنوز در بازار برقرار است و گاوها سطوح پایین را فرصت …

بیت کوین در هفته گذشته شاهد افزایش نوسانات بود. قیمت از کف هفتگی حدود 56٬500 دلار شروع به صعود کرد و به بالای 65٬000 دلار رسید که بیش از 1.5٪ رشد نسبت به هفته قبل را ثبت کرد. این امر نشان می‌دهد احساسات مثبت هنوز در بازار برقرار است و گاوها سطوح پایین را فرصت خرید می‌بینند.

به گزارش میهن بلاکچین ، طبق داده‌های Farside Investors، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در 3 می (14 اردیبهشت) جریان خالص ورودی 378 میلیون دلاری را ثبت کردند. ورود 63 میلیون دلاری به صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین Grayscale، برای اولین بار پس از زمان تبدیل آن به ETF اسپات در ژانویه، دلگرم کننده بود. اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری زود است، اما داده‌ها نشان می‌دهند که فروش بی‌وقفه در GBTC ممکن است پایان یابد.

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال – منبع: Coin360

طبق داده‌های RootData، بازگشت قیمتی بیت کوین در سال 2024، به ETFها کمک کرده است که جذب سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در دو ماه متوالی مارس و آوریل از 1 میلیارد دلار نیز فراتر برود. از اکتبر تا نوامبر سال 2022 تاکنون این اولین باری بود که این چنین سرمایه‌ای جذب می‌شود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت شاخص قدرت دلار (DXY)

شاخص قدرت دلار در 1 می (12 اردیبهشت) از مقاومت 106.50 به پایین بازگشت که نشان می‌دهد خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه DXY - منبع: تریدینگ‌ویو
نمودار روزانه DXY – منبع: تریدینگ‌ویو

خرس‌ها قیمت را در 2 می (13 اردیبهشت) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (105.43، موج آبی رنگ) کشاندند و سپس در 3 می (14 اردیبهشت) این کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (104.56، موج قرمز رنگ) ادامه پیدا کرد که از سایه بلند کندل 3 می (14 اردیبهشت) مشخص است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به پایین بازگردد احتمال کاهش قیمت تا خط حمایت کانال صعودی بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر، شکست میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند باعث رشد قیمت به طرف 106.50 شود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

گاوهای بیت کوین پس از کمی تردید، قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (63٬556 دلار، موج آبی رنگ) رساندند، اما نتوانستند از سد میانگین متحرک ساده 50 روزه (65٬937 دلار، موج قرمز رنگ) عبور کنند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: تریدینگ‌ویو
نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: تریدینگ‌ویو

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی خط میانی قرار گرفته است که نشان از حرکت نوسانی بین 56٬500 و 73٬777 دلار را در آینده‌‌ای نزدیک دارد.

یک شکست و بسته شدن کندل روزانه بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه می‌تواند خریداران بیشتری را جذب کند که در نهایت باعث خواهد شد قیمت تا سطح کلیدی 73٬777 دلار بالا برود. انتظار می‌رود در این سطح گاوها با دفاع شدیدی از طرف خرس‌ها روبرو شوند. چرا که در صورت شکست این سطح، قیمت بیت کوین می‌تواند گام بعدی روند صعودی خود را تا 80٬000 دلار شروع کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در 6 می (17 اردیبهشت) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3٬143 دلار، موج آبی رنگ) بالاتر رفت، اما سایه بلند کندل نشان‌دهنده فشار شدید فروش توسط خرس‌ها است.

نمودار روزانه قیمت اتریوم - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت اتریوم – منبع: تریدینگ ویو

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قدرتشان را افزایش دهند و قیمت را تا حمایت مهم 2٬850 دلار پایین بکشانند. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ چرا که نتیجه شکست این سطح می‌تواند کاهش قیمت تا خط حمایت کانال نزولی باشد.

این سناریوی منفی در صورتی رد خواهد شد که قیمت از سطح فعلی به بالای خط مقاومت برسد. چنین حرکتی نشان‌دهنده تغییر روند احتمالی خواهد بود. پس از آن قیمت اتریوم می‌تواند تا 3٬730 دلار افزایش پیدا کند.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *