تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا؛ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا؛ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

بیت کوین در آستانه هاوینگ حدود ۹٪ نوسان قیمت را تجربه کرد؛ چرا که اخبار ضد و نقیض ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی منجر به این امر شد که قیمت برای لحظاتی سطح ۵۹٬۶۰۰ دلار را لمس کند. اما با اخبار هاوینگ و پس از آنکه معامله‌گران با افت قیمت‌ها شروع به خرید کردند، این امر نشان‌دهنده …

بیت کوین در آستانه هاوینگ حدود 9٪ نوسان قیمت را تجربه کرد؛ چرا که اخبار ضد و نقیض ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی منجر به این امر شد که قیمت برای لحظاتی سطح 59٬600 دلار را لمس کند. اما با اخبار هاوینگ و پس از آنکه معامله‌گران با افت قیمت‌ها شروع به خرید کردند، این امر نشان‌دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است. این موضوع نشان می‌دهد گاوها در تلاش هستند تا سطح 60٬000 دلار را به حمایت تبدیل کنند.

به گزارش میهن بلاکچین، خولیو مورنو (Julio Moreno)، رییس بخش تحقیقات کریپتوکوانت (CryptoQuant) در پستی در پلتفرم X گفت که فشار فروش ممکن است کاهش یابد، زیرا حاشیه سود محقق نشده معامله‌گران اساسا در نزدیکی 60٬000 دلار «صفر» است. به گفته مونرو «قیمت محقق شده معامله گران» همواره به عنوان یک حمایت قوی در بازارهای صعودی عمل کرده است.

به نظر می رسد تمرکز معامله‌گران بر چشم‌انداز بلندمدت پس از هاوینگ بیت کوین است. بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، در طول 24 ساعت بین 16 آوریل تا 17 آوریل (28 تا 29 فروردین)، هولدرهای بیت‌کوین بیش از 27٬700 بیت‌کوین را به آدرس‌های انباشت انتقال داده‌ و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده‌اند. آدرس انباشت کیف پولی است که بیش از 10 بیت کوین را در خود جای داده اما از قبل هیچ برداشتی نداشته است.

به این ترتیب، آیا بیت کوین و آلت کوین‌های برتر در کوتاه مدت به کف خود رسیده‌اند؟ در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

سایه بلند کندل قیمت بیت کوین در 19 آوریل (31 فروردین) نشان می‌دهد که گاوها به شدت نزول قیمت به زیر سطح حمایت 60٬775 دلار را خریداری کرده‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزان
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

بازگشت صعودی، قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار بالا، 66٬07 دلار) رسانده است؛ جایی که خرس ها ممکن است چالش بزرگی ایجاد کنند. اگر قیمت نسبت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت کاهش یابد، حمایت 60٬775 دلار ممکن است تحت فشار قرار گیرد. شکست به زیر این سطح و بسته شدن کندل قیمت یک الگوی سقف دوقلو را تکمیل خواهد کرد که هدف آن 47٬773 دلار است.

از سوی دیگر، اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک نگه دارند، نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر بین 60٬775 تا 73٬777 دلار معامله شود. افزایش قیمت به بالاتر از 73٬777 دلار می‌تواند بیت کوین را به 84٬000 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

خرس ها در 13 آوریل (25 فروردین) سعی کردند قیمت اتریوم را به پایین تر از 2٬852 دلار برسانند، اما سایه بلند روی کندل 19 آوریل (31 فروردین) نشان می‌دهد که گاوها به شدت در حال خرید در افت قیمت‌ها هستند.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

قیمت می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار بالا، 3٬261 دلار) برسد که احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهد بود. اگر ETH به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا اتریوم را به زیر 2٬852 دلار کاهش دهند. اگر آن‌ها موفق شوند، احتمال ریزش قیمت به 2٬717 دلار و متعاقبا به 2٬200 دلار وجود دارد.

از طرف دیگر، اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، نشان می‌دهد که اصلاح به پایان رسیده است. در این صورت، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را تا مقاومت سربار 3٬679 دلار افزایش دهند.

تحلیل تکنیکال قیمت BNB

قیمت BNB طی چند روز گذشته بین 495 تا 635 دلار تثبیت شده است که نشان‌دهنده عدم تصمیمگیری در میان گاوها و خرس‌ها در مورد حرکت بعدی آن است.

نمودار قیمت BNB در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت BNB در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

اگر خریداران بر مقاومت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار بالا، 565 دلار) غلبه کنند، BNB می‌تواند تا مقاومت سربار 635 دلار افزایش یابد. این سطح برای خرس‌ها بسیار مهم است که باید از آن دفاع کنند، زیرا عبور از آن می‌تواند مسیر رالی را تا 692 دلار باز کند. در صورت شکست این سطح، BNB می‌تواند به هدف 775 دلار برسد.

از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یافته و به زیر 495 دلار برسد، یک الگوی سقف دو قلو تکمیل خواهد شد. تشکیل این الگو می‌تواند آغازگر ریزش قیمت به 460 دلار و پس از آن به 400 دلار باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا

قیمت سولانا در چند روز گذشته در سطح 126 دلاری حمایت شده است که نشان‌دهنده خرید قوی توسط گاوهاست.

نمودار قیمت سولانا در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت سولانا در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

احتمالا بازگشت صعودی، قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (موج آبی در نمودار بالا، 158 دلار) خواهد رساند که سطحی حیاتی است که باید آن را زیر نظر داشت. اگر SOL به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را به زیر 126 دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، ممکن است روند نزولی تا سطح روانی 100 دلار ادامه یابد.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، نشان می‌دهد خرس ها کنترل بازار را از دست داده‌اند. سطح 162 دلار ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. در این صورت، قیمت می‌تواند به 185 دلار برسد.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *