تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا؛ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا؛ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

بازار همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و با جنگ گاوها و خرس‌ها برای به دست گرفتن کنترل بازار، نوسان بیت کوین احتمالا برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند. به گزارش میهن بلاکچین، طبق داده‌های Farside Investors در ۳ می (۱۴ اردیبهشت) و ۶ می (۱۷ اردیبهشت)، پس از اینکه صندوق‌های قابل معامله …

بازار همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و با جنگ گاوها و خرس‌ها برای به دست گرفتن کنترل بازار، نوسان بیت کوین احتمالا برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش میهن بلاکچین ، طبق داده‌های Farside Investors در 3 می (14 اردیبهشت) و 6 می (17 اردیبهشت)، پس از اینکه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین جریان ورودی 595 میلیون دلاری جذب کردند، در 7 می (18 اردیبهشت) ورق برگشت و با خروج 15.7 میلیون دلار مواجه شد.

صرف نظر از عدم قطعیت کوتاه‌مدت، نظر آنتونی پامپلیانو (Pompliano)، برای بلندمدت صعودی باقی مانده است. پامپلیانو در مصاحبه با CNBC گفت که میانگین متحرک ساده 200 روزه بیت کوین به سقف خود در بالای 50٬000 دلار رسیده است که نشان می‌دهد روند بلندمدت صعودی خواهد بود.

نقشه حرارتی ارزهای دیجیتال - منبع: Coin360
نقشه حرارتی ارزهای دیجیتال – منبع: Coin360

با این حال، نزول بازار، سرمایه‌گذاران نهادی را از سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین منصرف نکرده است. شرکت تریدینگ کمی Susquehanna International Group در پرونده خود اعلام کرد که در سه‌ماهه اول سال 2024 بیش از 1 میلیارد دلار از سهام ETF های بیت کوین را خریداری کرده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بازیابی قیمت بیت کوین (BTC) در 6 می (17 اردیبهشت) به سدی در میانگین متحرک ساده 50 روزه (65٬829 دلار، موج قرمز رنگ) برخورد کرده است که نشان می‌دهد خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: تریدینگ ویو

قیمت بیت‌کوین ممکن است به 59٬600 دلار کاهش پیدا کرده و سپس به 56٬500 دلار برسد. این سطح حمایت مهمی است که باید به آن توجه داشت. اگر سطح 56٬500 دلار نیز شکسته شود، احتمالا توقف بعدی در سطح 61.8٪ فیبوناچی اصلاحی در 54٬298 دلار و سپس 50٬000 دلار خواهد بود.

اگر گاوها قصد داشته باشند از این حرکت نزولی جلوگیری کنند، باید سریعا قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند. در چنین حالتی، قیمت بیت‌کوین می‌تواند مومنتوم صعودی گرفته و رالی خود را به سمت مقاومت بالاسری در 73٬777 دلار شروع کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از ناحیه بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3٬116 دلار، موج آبی رنگ) و خط مقاومت در الگوی کانال نزولی هستند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت اتریوم – منبع: تریدینگ ویو

خرس‌ها تلاش خواهند کرد که با کاهش قیمت اتریوم (ETH) به زیر حمایت مهم 2٬850 دلاری، موقعیت خود را مستحکم کنند. در چنین سناریویی، اتریوم می‌تواند گام روند نزولی بعدی خود را به خط حمایت این کانال شروع کند.

اما اگر قیمت از سطح 2٬850 دلار به بالا بازگردد، نشان‌دهنده این خواهد بود که گاوها با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند. گاوهای بازار برای تغییر روند احتمالی، باید قیمت اتریوم را به بالای خط مقاومت کانال برسانند.

تحلیل تکنیکال قیمت بی‌ان‌بی

بی‌ان‌بی (BNB) در چند روز اخیر، نزدیک به میانگین‌های متحرک در حال معامله بوده است که نشان‌دهنده عدم قطعیت در رابطه با جهت حرکت بعدی است.

نمودار روزانه قیمت بی‌ان‌بی - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت بی‌ان‌بی – منبع: تریدینگ ویو

اگر قیمت بی‌ان‌بی زیر میانگین‌های متحرک حفظ شود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد آن را تا 536 دلار و سپس تا حمایت اصلی 495 دلار کاهش دهند. یک جهش از این سطح نشان می‌دهد که احتمالا نوسان قیمتی برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا خواهد کرد.

اگر قیمت از سطح فعلی به بالا بازگردد و سطح 635 دلار را بشکند، نشان‌دهنده این خواهد بود که گاوها در حال غلبه بر خرس‌ها هستند. در چنین حالتی، احتمالا روند صعودی به سمت هدف بعدی در 692 دلار ادامه خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا

قیمت سولانا (SOL) در چند روز اخیر بین 162 دلار و 126 دلار در حال نوسان بود که نشان از بلاتکلیفی گاوها و خرس‌ها در رابطه با جهت حرکت بعدی دارد.

نمودار روزانه قیمت سولانا - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت سولانا – منبع: تریدینگ ویو

مسطح شدن شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (146 دلار، موج آبی رنگ) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی خط میانه، نشان از برتری خاصی چه برای گاوها و چه خرس‌ها ندارد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت سولانا را به زیر سطح 126 دلار برسانند. یک شکست به زیر این حمایت می‌تواند روندی نزولی به سمت حمایت روانی 100 دلار را شروع کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت سولانا به بالا بازگردد و سطح 162 دلار را بشکند، نشان‌دهنده این خواهد بود که احتمالا فاز اصلاحی به پایان رسیده است. در چنین سناریویی، احتمالا رالی سولانا به 185 دلار و سپس 205 دلار شروع خواهد شد. انتظار می‌رود در این سطح خرس‌ها مقاومت شدیدی نشان دهند.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *