تحلیل بنیادی کرازی (کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی)

تحلیل بنیادی کرازی (کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی)
خلاصه اخبار

کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی (با نماد کرازی) در زمینه تولید شیشه های مورد استفاده در صنایع داروی و غذایی فعالیت دارد.

عمده مواد اولیه مورد استفاده این شرکت، شیشه های بازیافتی می باشد. با توجه به افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و فلزی در یک سال اخیر، توجه شرکت های تولید مواد غذایی به صورت ویژه ای به بسته بندی شیشه ای معطوف شده است. مدیر عامل شرکت نیز در مجمع اخیر اذعان داشت که میزان استقبال به حدی شده است که محصولات شرکت بلافاصله از خط تولید جهت تحویل به مشتریال بارگیری می شود. این مسئله موجب افزایش فروش و سودآوری این شرکت در سال جاری شده است. مسئله دیگری که از اواخر سال گذشته موجب افزایش چشمگیر تولید و فروش این شرکت گردید، ادغام شرکت شیشه تاکستان در شیشه رازی بود. شرکت شیشه تاکستان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده شیشه های بسته بندی مورد استفاده در صنایع غذایی است و سهم مهمی از بازار ایران را در اختیار دارند.

نمودار زیر تغییرات مقدار فروش نماد کرازی را در سال 97 و چهار ماه ابتدایی سال 98 نشان می دهد. افزایش چشمگیر فروش در 4 ماه نخست به وضوح مشاهده می شود که در وهله اول ناشی از ادغام فروش شرکت شیشه تاکستان می باشد و در وهله دوم مربوط به افزایش نرخ محصولات است. نرخ فروش بطری های داروی در ابتدای سال 97 حدود 28 میلیون ریال بوده که در فروردین 98 به 42 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. نرخ این محصول در تیرماه 98 به 48 میلیون ریال رسیده است. در مورد بطری های غیر دارویی نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. نرخ این محصولات در ابتدای سال 97 حدود 16 میلیون ریال بوده است که در فروردین 98 به 28 میلیون ریال رسیده است. بر اساس آخرین گزارش شرکت نرخ فروش بطری های غیر دارویی در تیر ماه به 37 میلیون ریال رسیده است.

تحلیل بنیادی کرازی (کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی)

شرکت بر اساس گزارش فصلی خود، 200 میلیارد ریال ریال در بهار سود ناخالص ساخته است که این رقم در دوره مشابه قبل 68 میلیارد ریال بوده است. بر همین اساس 215 ریال سود ناخالص به ازای هر سهم در سه ماه ابتدایی گزارش شده است. پیش بینی می شود شرکت در سال 98 بتواند 2250 میلیارد ریال فروش به ثبت برساند که احتساب حاشیه سود 45 درصدی، تحقق 831 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی می شود. نمودار زیر روند سودآوری شرکت به نمایش گذاشته شده است.

تحلیل بنیادی کرازی (کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها