تبلیغات حوزه بازی و پیش‌بینی، گران‌ترین مسیر برای جذب کاربران تازه‌کار به دنیای کریپتو

تبلیغات حوزه بازی و پیش‌بینی، گران‌ترین مسیر برای جذب کاربران تازه‌کار به دنیای کریپتو
خلاصه اخبار

کمپین‌های تبلیغاتی حوزه بازی و پیش‌بینی رمزارزی، گران‌ترین روش برای جذب کاربران دارای کیف‌ پول کریپتویی هستند و بالاترین هزینه جذب را در بین همه بخش‌های صنعت کریپتو به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که کمپین‌های DeFi و CeFi در دسترسی به کاربران فعلی کریپتو بسیار مؤثرتر و ارزان‌تر از کمپین‌های بازی و […]

کمپین‌های تبلیغاتی حوزه بازی و پیش‌بینی رمزارزی، گران‌ترین روش برای جذب کاربران دارای کیف‌ پول کریپتویی هستند و بالاترین هزینه جذب را در بین همه بخش‌های صنعت کریپتو به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که کمپین‌های DeFi و CeFi در دسترسی به کاربران فعلی کریپتو بسیار مؤثرتر و ارزان‌تر از کمپین‌های بازی و پیش‌بینی کریپتو هستند.

به گزارش میهن بلاکچین، آصف نادلر (Asaf Nadler)، هم‌بنیان‌گذار شرکت بازاریابی Addressable، در گزارشی که به‌تازگی در پلتفرم X منتشر کرده، گفته است:

کمپین‌های بازی و پیش‌بینی، بالاترین هزینه را دارند؛ به‌طوری‌که میانگین هزینه جذب به‌ ازای هر کیف‌ پول (CPW) حدود 8.74 دلار و پایین‌ترین چارک آن 3.40 دلار است.

بررسی هزینه جذب کاربران در کمپین‌های تبلیغاتی حوزه کریپتو

معیار CPW، شاخص دقیقی برای ارزیابی موفقیت کمپین‌ها به شمار می‌رود؛ چرا که به‌طور خاص هزینه جذب افرادی را اندازه‌گیری می‌کند که مرورگرشان از قبل به کیف‌ پول رمزارزی مجهز است.

نادلر پیش از این نیز با تکیه بر تحلیل‌های خود گفته بود کاربرانی که از قبل کیف پول ارز دیجیتال دارند، به احتمال بیشتری از محصولات کریپتویی استفاده خواهند کرد.

او معتقد است نسبت بالای هزینه به بازده در کمپین‌های بازی و پیش‌بینی می‌تواند ناشی از «نرخ بالای ریزش کاربران، رفتارهای سفته‌بازانه و رقابت شدید» در این بخش‌ها باشد. او همچنین افزود:

اگر واقعا قرار است بازی‌های وب 3 (Web3) در آینده به جایگاه مهمی برسند، باید موتور جذب کاربر قدرتمندتری پیدا کنیم تا این حوزه بتواند مانند وب 2 (Web2) پایدار بماند.

از سوی دیگر، جف زیرلین (Jeff Zirlin)، هم‌بنیان‌گذار بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین) در شبکه X نوشت که دوره‌هایی با هزینه جذب بالا، فرصت خوبی برای آزمودن مسیرهای جدید هستند. او گفت:

این زمان‌ها برای طراحی بازی‌ها یا محصولات تازه، تثبیت سهم بازار و آمادگی برای موج بعدی رشد بازار مناسب است. باید بدانیم چه زمانی در مرحله تجمیع هستیم و چه زمانی وقت جهش است.

در مقابل، جذب کاربران برای کمپین‌های مربوط به حوزه دیفای (DeFi) و سیفای (CeFi) بسیار کم‌هزینه‌تر است. نادلر در این خصوص گفت:

کمپین‌های دیفای و سیفای از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند؛ به‌طوری که میانگین هزینه جذب آن‌ها حدود 2.79 دلار و پایین‌ترین چارک آن‌ها فقط 10 سنت است.

این داده‌ها بر اساس تحلیل 200 کمپین تبلیغاتی به دست آمده که از سوی بیش از 70 تبلیغ‌دهنده در پلتفرم Addressable اجرا شده‌اند. این کمپین‌ها در مجموع نزدیک به 9.5 میلیون کاربر را در سراسر جهان هدف قرار داده‌اند.

در این تحلیل، نحوه تغییرات هزینه جذب (CPW) در چرخه‌های مختلف بازار، مناطق جغرافیایی گوناگون، استراتژی‌های تبلیغاتی و گروه‌های مختلف مخاطب بررسی شده است.

نادلر همچنین توضیح داد که در بازارهای پیشرفته و بزرگ، مانند ایالات متحده و اروپای غربی، در زمان صعود بازار، جذب کاربران دارای کیف‌ پول فعال هزینه پایین‌تری دارد. اما وقتی بازار وارد فاز رکودی می‌شود، جلب توجه همین کاربران بسیار پرهزینه‌تر می‌شود. او افزود:

در سال 2024، هزینه جذب در آمریکا 4 برابر و در اروپای غربی 27 برابر از فصل اول تا فصل سوم افزایش یافته است؛ زیرا بازارها وارد فاز تثبیت شده‌اند و میزان علاقه کاربران دارای کیف‌ پول کاهش یافته است.

با این حال، بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین و اروپای شرقی در شرایط مساعد، می‌توانند هزینه جذب بسیار پایینی داشته باشند. اما ممکن است این مناطق هم با نوسانات شدید قیمتی مواجه شوند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا در بارگزاری کپچا