مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس در ابهام انتخاباتی

مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس در ابهام انتخاباتی

معاملات متعادل بورس

معاملات بورس تهران در روز جاری در دو پرده متفاوت پیگیری شد. اقبال نسبی به سمت نمادهای شاخص‌­ساز بازار سبب شد تا شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه با رشد 0.11 درصدی همراه شود. اما در نمادهای کوچک بازار اوضاع چندان امیدوارکننده نبود و این موضوع به افت اندک شاخص هم­وزن منجر شد. با وجود بهبود نسبی روند معاملات نسبت به روز گذشته، اما همچنان بر کلیت بازار بلاتکلیفی حاکم است و باید تا تعیین تکلیف شدن نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منتظر ماند.

در روزهای اخیر، نرخ اخزاها با کاهش قابل توجهی همراه شده و میانگین نرخ اخزاها به 29 درصد رسیده است و از سویی دیگر دلار حواله نیز وارد کانال 43 هزار تومان شده است. با وجود چنین اتفاقات مثبتی که در پیرامون بازار سهام حادث شده است؛ اما همچنان ابهام موجود در متغیرهای کلان حاکم بر بازار سبب شده تا خریداران از شجاعت و جسارت کافی برای قرارگرفتن در سمت خرید نمادهای مختلف برخوردار نباشند.

رشد قیمت نفت

قیمت نفت در بازار جهانی با رشد همراه شد که برخی معتقدند که این موضوع نشات­ گرفته از تب داغ تقاضای تابستانی است. در معاملات روز جاری، نفت برنت با رشد 0.56 درصدی همراه شد و به 85 دلار و 47 سنت به ازای هر بشکه رسید. اوپک و متحدانش اخیرا محدودیت عرضه خود را تا پایان سال 2025 تمدید کرده‌­اند و این موضوع موجب شده تا تحلیلگران انرژی، کمبود عرضه را در ادامه سال جاری میلادی پیش‌­بینی کنند.

کاهش چشمگیر حباب اهرمی‌­ها

صندوق‌­های اهرمی از مهم­ترین صندوق­‌های بازار هستند که در چند وقت اخیر همواره مورد توجه اهالی بازار سهام بوده‌­اند. بررسی­‌ها نشان می­دهد که با توجه به افت قیمت‌­هایی که در چند وقت اخیر در این صندوق­‌ها به ثبت رسیده، حباب موجود در قیمت این صندوق‌­ها با کاهش چشمگیری همراه شده است. البته در روز جاری هر شش صندوق اهرمی حاضر در بازار با رشد قیمت همراه شدند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *