مهم‌ترین اخبار بازارها/ تورم تیر ماه اعلام شد!

مهم‌ترین اخبار بازارها/ تورم تیر ماه اعلام شد!

افت محدود نماگرها در بورس

معاملات بورس تهران در آخرین روز هفته با افت نماگرهای سهامی پیگیری شد. شاخص کل در جریان معاملات روز چهارشنبه با افت 0.12 درصدی همراه شد و در سطح 2 میلیون و 175 هزار واحدی کار خود را به اتمام رساند. بدین ترتیب شاخص کل در مقیاس هفتگی 1.24درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

با وجود اخبار مثبتی مانند رشد دلار نیمایی در هفته‌­های اخیر، بازار همچنان به مسائل این چنینی، وزن قابل توجهی نمی­دهد. به نظر می­رسد که بازار سهام برای گذر شرایط کنونی و رسیدن به ارتفاعات بالاتر، نیازمند شوک‌­های بیرونی است و موضوعی مثل احیای برجام که اثر مثبتی بر صنایع دارد، می­تواند بازار را از شرایط کنونی خارج سازد.

بازگشت مبالغ نرخ خوراک به حساب شرکت‌های پتروشیمی

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از محل ابطال مصوبه افزايش نرخ خوراک گاز طبیعی در دیوان عدالت اداری، مبالغی به شرکت‌های پتروشیمی برخواهد گشت.

ديوان عدالت اداری در حكمی قانونی كه در تاريخ‌های ۳۱ تير و اول مرداد امسال به برخی شركت‌های پتروشيمی ابلاغ شد، از ابطال مصوبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ هیئت وزیران در خصوص افزايش نرخ خوراک و سوخت صنایع در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲،خبر داده بود.

سازمان بورس و اوراق بهادار ظرف ۲ روز گذشته با ارسال نامه‌هايی خطاب به مديران شركت‌های فعال در صنايع پتروشيمی، پالايشی، معدنی و فلزی از آن‌ها خواسته آثار ناشی از ابطال اين مصوبه را در صورت‌های مالی خود افشا كنند.

روند افزایشی نرخ تورم

براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت (تورم) مصرف­‌کننده خانوارهای کشور در تیر ماه سال جاری شاخص به عدد ۲۵۵.۲ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۲ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۲.۲ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۵.۵ درصد افزایش داشته است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها