بورس لندن از ماه آینده میزبان اوراق بهادار بیت کوین و اتریوم خواهد بود

بورس لندن از ماه آینده میزبان اوراق بهادار بیت کوین و اتریوم خواهد بود

بورس لندن (LSE) در تاریخ ۲۵ مارس (۶ اردیبهشت) اعلام کرد که از ۲۸ مه (۸ خرداد) اوراق بهادار قابل‌معامله در بورس (ETN) مبتنی بر بیت کوین و اتریوم را راه‌اندازی خواهد کرد.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت‌های مختلف باید درخواست خود برای عرضه این اوراق را تا ۸ آوریل (۲۰ فروردین) ارسال کنند. بورس لندن هم اوراق مذکور را پس از تأیید سازمان مالی بریتانیا (FCA) در ماه بعد فهرست می‌کند. صادرکنندگان این اوراق تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) هم فرصت دارند تا اسناد مورد نیاز برایETN  را ارائه کنند.

سازمان FCA  در ژانویه ۲۰۲۱ (دی) فروشETN های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و به همین خاطر، این اوراق تنها در دسترس سرمایه‌گذاران حرفه‌ای قرار خواهد گرفت. برای تأیید نهایی، اوراق مذکور باید پشتوانه فیزیکی داشته باشند، اهرم نداشته باشند، ارزش قابل اعتمادی بر اساس دارایی  زیربنایی خود داشته باشند و تنها بر پایه بیت کوین یا اتریوم باشند. دارایی‌های پشتوانه این اوراق نیز باید در کیف پول‌های سرد تحت نظارت یک نهاد انگلیسی، اروپایی یا آمریکایی نگهداری شوند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

عرضه این اوراق پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا صورت می‌گیرد اما برخلاف آن‌ها در دسترس سرمایه‌گذاران خرد قرار نمی‌گیرد. سازمان FCA  در برنامه دو ساله خود اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی آن، توقف سوءاستفاده و کلاهبرداری‌های صنعت ارزهای دیجیتال است. به طور کلی این سازمان قصد دارد نظارت و مداخله خود را برای حفظ سلامت بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهد. علاوه بر این FCA قوانین جدیدی را برای بازاریابی مرتبط با ارزهای دیجیتال در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر) وضع کرد و قول داد که قاطعانه در برابر تخلفات احتمالی اقدام کند.

منبع:  Cointelegraph

برچسب‌ها