هشدار یک تحلیلگر: قیمت بیت کوین وارد «منطقه خطر دوم» شد!

هشدار یک تحلیلگر: قیمت بیت کوین وارد «منطقه خطر دوم» شد!
خلاصه اخبار

پس از رویداد هاوینگ، قیمت بیت کوین بسیار پرنوسان بود. قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) نزدیک به ۱۰٪ افزایش داشت و توانست به ۶۷٬۰۲۰ دلار برسد. با این وجود، در دو روز اخیر، ۶.۴۹٪ کاهش یافته و به زیر ۶۳٬۰۰۰ دلار نیز رسیده است. اکنون یک تحلیلگر و معامله‌گر ارزهای …

پس از رویداد هاوینگ، قیمت بیت کوین بسیار پرنوسان بود. قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ 24 آوریل (5 اردیبهشت) نزدیک به 10٪ افزایش داشت و توانست به 67٬020 دلار برسد. با این وجود، در دو روز اخیر، 6.49٪ کاهش یافته و به زیر 63٬000 دلار نیز رسیده است. اکنون یک تحلیلگر و معامله‌گر ارزهای دیجیتال هشدار داده است که بیت کوین (BTC) ممکن است طی دو هفته آینده شاهد حرکت نزولی دیگری باشد.

به گزارش میهن بلاکچین ‌، در حالی که قیمت بیت کوین در تلاش است تا ثبات قبل از هاوینگ خود در بالایٰ ٰ65٬000 دلار را حفظ کند، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در تکاپو هستند تا بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و پیش‌بینی‌های خود را ارائه دهند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل قیمت بیت کوین؛ آیا سقوط بازار ارزهای دیجیتال نزدیک است؟‌

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر معروف حوزه ارز دیجیتال، در تاریخ 26 آوریل (7 اردیبهشت) پستی در پلتفرم X منتشر کرد که در آن نگرانی‌های خود در مورد «منطقه خطر قیمت بیت کوین» پس از هاوینگ اخیر را مطرح کرده است.

به گفته این تحلیلگر، سوابق تاریخی نشان می‌دهد بیت کوین در محدوده‌ای قرار دارد که احتمالا ظرف چند هفته پس از هاوینگ اخیر شاهد عقب‌نشینی دیگری باشد:

اگر به اصلاحات بازار در حوالی هاوینگ دقت کنید، بخش کوچکی از آن‌ها قبل از هاوینگ اتفاق می‌افتند. اما اکثر دوره‌های عقب‌نشینی و تثبیت قیمت پس از هاوینگ رخ می‌دهند.

در سال 2016، داستان کمی متفاوت بود که در آن 28 روز قبل از هاوینگ، شاهد یک اصلاح بودیم. اما پس از هاوینگ نیز ریزش دیگری را تجربه کردیم. بنابراین در واقع، این منطقه خطر قبل از هاوینگ به پایان نرسید و چند هفته بعد از هاوینگ نیز تکرار شد.

اگر منطقه خطر قبل از هاوینگ را در نظر بگیریم، احتمالا باید یک منطقه خطر بالقوه نیز بعد از هاوینگ داشته باشیم که در واقع منطقه خطر دوم است.

این تحلیلگر معتقد است بر اساس تاریخچه قیمت، بیت کوین می‌تواند تا ماه آینده در منطقه خطر پس از هاوینگ معامله شود:

بنابراین اکنون که هاوینگ را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم، ما یک فرصت سه هفته‌ای (21 روزه داریم) و شاید در حال حاضر حتی کمتر از آن، زیرا [27] آوریل است. پس تنها بیش از دو هفته برای این منطقه خطر پس از هاوینگ باقی مانده است تا باعث اصلاح قیمت بیت کوین شود.

نمودار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ
نمودار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ؛ منبع: یوتیوب

حمایت مهم قیمت بیت کوین

با توجه به گفته‌های این تحلیلگر، منطقه حمایت فعلی بیت کوین در حدود قیمت 60٬000 دلار است:

دو هفته آینده مهم است. آیا می‌توانیم در این محدوده [حدود 60٬000 دلار] ادامه دهیم؟ اگر ظرف دو هفته آینده موفق شویم، آنگاه اعتماد به نفس نسبتا خوبی پیدا خواهیم کرد که شاید، فقط شاید، این محدوده انباشت مجدد همچنان پابرجا بماند.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین با ارزش 63٬436 دلار معامله می‌شود که در روز گذشته کمتر از 1٪ افزایش قیمت داشته است.

مرجع: میهن بلاکچین