مهم‌ترین اخبار بازارها/ عطش تقاضا برای طلا بالا رفت

مهم‌ترین اخبار بازارها/ عطش تقاضا برای طلا بالا رفت

جامه سبز بر تن بورس

معاملات بورس تهران در نخستین روز پس از تعطیلات، با رشد قیمت­‌ها همراه شد تا برای سومین روز متوالی صعود شاخص‌­ها در تالار شیشه­‌ای ادامه­‌دار باشد. گفتنی است که شاخص کل از کف تجربه شده در محدوده یک میلیون و 991 هزار واحدی، رشد 3.6 درصدی را ثبت کرده است و در هفت روز از هشت روز معاملاتی اخیر، جامه سبز بر تن کرده است.

صندوق­‌های اهرمی در روزهای اخیر با اقبال خوبی از سوی سرمایه­‌گذاران همراه شده­‌اند و همچنان اکثر این صندوق­‌ها با توجه به دامنه نوسان 2 درصدی، زیر ارزش ذاتی معامله می­‌شوند. حباب منفی موجود در دل این صندوق­‌ها سبب شده تا این صندوق­‌ها با استقبال سرمایه‌­گذاران و رشد قیمت‌­ها همراه شوند.

عطش تقاضا برای طلا

با توجه به رسیدن اونس جهانی طلا به قله تاریخی و هم­چنین تشدید ریسک‌­های ژئوپلیتیک در منطقه،‌ طلا و ابزارهای معاملاتی مبتنی بر آن در سال جاری با استقبال خوبی همراه شده­‌اند. بررسی آمار و ارقام حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تا پایان معاملات امروز، 8 هزار و 470 میلیارد تومان پول حقیقی وارد 13 صندوق طلای حاضر در بازار شده است که این موضوع عطش خرید طلا را در بین سرمایه­‌گذاران یادآور می­شود.

چشم‌انداز جهانی نرخ بهره

اطمینان فعالان بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا قوی‌تر شده است. روز جمعه، جروم پاول، رئیس‌ فدرال رزرو در خصوص چشم‌انداز خود از اقتصاد آمریکا سخنرانی کرد. سخنان رئیس فدرال رزرو، حکایت از کاهش نرخ بهره در ماه­‌های آینده داشت. البته پاول تنها کسی نبود که از کاهش نرخ‌های بهره خبر داد؛ اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان نیز روز جمعه گفت: اگرچه برای اعلام پیروزی بر تورم خیلی زود است، اما به نظر می‌رسد خطرات ناشی از فشارهای مداوم قیمت‌ها در حال کاهش است. اظهارات بیلی نشان داد که او نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه‌­های آتی اطمینان دارد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها