مهم‌ترین اخبار بازارها/ جامه سبز بر تن بورس

مهم‌ترین اخبار بازارها/ جامه سبز بر تن بورس

جامه سبز بر تن بورس

برای پنجمین روز متوالی، رشد شاخص کل بورس تهران ادامه‌دار بود و این شاخص با رشد 1.72 درصدی، وارد کانال 2.2 میلیون واحدی شد. گفتنی است که در 12 روز معاملاتی اخیر، این شاخص فقط یک روز منفی تجربه کرده است.

رصد معاملات بورس تهران در روز جاری و مقایسه آن با روز شنبه از فروکش شتاب و شدت تقاضا در معاملات حکایت داشت و کاسته‌شدن از تعداد خریدهای هیجانی به وضوح مشهود بود. با توجه به این که شاخص کل نسبت به کف ثبت‌شده در اواخر خرداد، رشد 9.35 درصدی را تجربه کرده و در این حد فاصل برخی از سهام و صندوق‌های بورسی نیز بیش از این مقدار رشد داشتند،

در معاملات روز جاری، برخی از سرمایه‌گذاران شناسایی سود را در دستور کار خود قرار دادند و با رویکرد و نگاه کوتاه‌مدتی، اقدام به عرضه بخشی از پورتفوی سهام خود کردند. کم­بودن قیمت آخرین معامله از قیمت پایانی در بسیاری از نمادها در معاملات امروز مشهود بود و این موضوع نشانگر عرضه بسیاری از فروشندگان دست به ماشه در ساعات ابتدایی روز در قیمت‌­های بالا است.

ادامه رشد دلار نیمایی

در روز جاری، نرخ دلار حواله در مرکز مبادله به 43 هزار و 327 تومان رسید. کاهش و از بین بردن اختلاف میان نرخ دلار نیمایی و دلار بازار آزاد، یکی از مهم‌­ترین دغدغه­‌های اهالی بازار سهام است که باید دید در دولت جدید چگونه با این موضوع برخورد خواهد شد. دلار بازار آزاد نیز پس از گریز کوچکی که در روز شنبه به کانال 59 هزار تومان داشت، امروز در کانال 60 هزار تومان معامله می­شود.

رشد صندوق­‌های طلا

در معاملات روز یکشنبه، صندوق‌­های طلا نیز یکدست سبزپوش شدند و بخشی از افت روز شنبه که در نتیجه فضای هیجانی انتخابات شکل گرفته بود را جبران کردند. افزایش قیمت دلار و ورود مجدد به کانال 60 هزار تومان که در روز شنبه اتفاق افتاد، موجب شد تا این صندوق‌­ها، بخشی از افت روز شنبه را در همان روز جبران کنند.

معاملات این صندوق‌­­ها به شدت تحت تاثیر روند قیمتی دلار است و بازیگران این بازار به دقت نوسانات قیمت دلار را مورد رصد قرار می­دهند. به همین خاطر است که کوچکترین تغییری که در قیمت دلار رخ می­دهد، به سرعت خود را در روند معاملات این صندوق­‌ها نشان می­دهد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها