مهم‌ترین اخبار بازارها/ استقبال از طلاهای بورسی

مهم‌ترین اخبار بازارها/ استقبال از طلاهای بورسی

بورس در ابهام

معاملات بورس تهران در روز یکشنبه با سرخ‌پوشی نماگرهای سهامی همراه شد. شاخص کل در روز جاری با کاهش 1.1 درصدی در سطح 2 میلیون و 72 هزار واحدی ایستاد. شتاب افت در نمادهای کوچک بازار بیشتر بود و منجر به کاهش 1.53 درصدی شاخص هم‌وزن شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار از روز گذشته اقدام به افزایش دامنه نوسان در بورس کرد و اکنون برخی معتقدند که سازمان باید سیاست دامنه نوسان محدود را تا مشخص‌شدن قطعی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بازار سرمایه عملی می‌کرد.

تعدادی از فعالین بازار معتقدند که با توجه به راهیابی سعید جلیلی به دور دوم و احتمالی که برای پیروزی او در انتخابات جمعه آتی وجود دارد، بازار سهام این چنین گرفتار ابهام شده است. در روز جاری، بیش از 900 میلیارد تومان پول حقیقی از گردونه معاملات سهام خارج شد و ارزش معاملات خرد نیز در حوالی 3هزار و 500 میلیارد تومان قرار گرفت.

تمایلات صعودی در دلار

دلار، دیروز و در واپسین دقایق معاملات در بازار آزاد، دلار در پله‌های پایانی کانال 61 هزار تومان قرار گرفت. معاملات روز جاری را با حضور در کانال 62 هزار تومان آغاز کرد. در بازار حواله نیز دلار نیمایی به رشد آهسته و پیوسته خود ادامه داد و به قیمت 43 هزار و 100 تومان رسید‌.

استقبال از صندوق‌های طلا

تداوم رشد قیمت دلار در بازار آزاد و افزایش ریسک‌ها سبب شده تا پول گریزان از بازار سهام این روزها با هدف حفظ ارزش راهی بازار طلا و سکه شود. با توجه به این که حضور در این بازار، برخلاف بازار مسکن و خودرو نیاز به سرمایه اولیه زیاد ندارد، سرمایه‌های خرد سیال و سرگردان سطح جامعه این روزها به خرید طلا چه به صورت فیزیکی و چه خرید واحدهای صندوق‌های طلا هستند و هر روز در صندوق‌های طلا خالص تغییر مالکیت مثبت حقیقی ثبت می‌شود. قیمت سکه رفاه در بورس کالا در کانال 43 میلیون تومان قرار گرفته است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *