مهم‌ترین اخبار بازارها/ شوک برق به تالار شیشه‌ای!

مهم‌ترین اخبار بازارها/ شوک برق به تالار شیشه‌ای!

تداوم افت بورس

برای چهارمین روز متوالی افت شاخص کل بورس ادامه‌­دار بود و نماگر اصلی بازار سهام در روز جاری با افت 0.53 درصدی، در سطح 2 میلیون و 120 هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل پس از رشد قابل توجه در دو روز ابتدایی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، در مسیر نزولی قرار گرفته است و هر روز که می­‌گذرد، سایه ریسک­‌های حاکم بر بازار سهام سنگین‌­تر می­شود.

البته در ساعات پایانی معاملات امروز، تحرکاتی در روند معاملات صندوق‌­های اهرمی مشاهده شد که سهامداران را به روز پایانی هفته کمی امیدوارتر کرد.

ادامه رشد دلار نیمایی

روند افزایش قیمت دلار نیمایی همچنان ادامه‌­دار است و نرخ دلار حواله در روز جاری به 44 هزار و 254 تومان رسید.

در سال جاری دلار نیمایی رشد امیدوارکننده­ای را به ثبت رسانده است. از این نرخ به عنوان یکی از محرک‌­های بازار سهام یاد می‌­شود، اما علی رغم رشد این نرخ در سال جاری، بازار سهام از این محل تاثیر مثبتی نپذیرفته است. به نظر می­رسد که فعلا در اذهان بورس‌بازان، وزن ریسک­‌های حاکم بر تالار شیشه‌­ای بیش از محرک­‌های مثبت است.

اثرات قطعی برق در بورس کالا

با توجه به این که گرمای هوا در هفته­‌های اخیر منجر به قطعی برق در برخی صنایع شده است، این مساله رقابت را در بورس کالا برای برخی کالاها که در هفته‌­های اخیر به دلیل قطعی برق با کمبود عرضه مواجه شده‌­اند، افزایش داده است.

یکی از این کالاها، سیمان است که در روزهای اخیر در بورس کالا با افزایش رقابت همراه شده و نرخ‌­های جدیدی برای آن به ثبت رسیده است که البته نرخ‌­های بالاتر از 2.2 میلیون تومان برای هر تن تایید نشد. می‌­توان گفت که در ماه‌­های آینده این موضوع خود را در صورت های مالی شرکت­‌های سیمانی نشان خواهد داد و نرخ‌­های فروش بالاتری در این شرکت­‌ها به ثبت خواهد رسید.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها