مهم‌ترین اخبار بازارها/ واکنش مثبت بازارها به انتخابات

مهم‌ترین اخبار بازارها/ واکنش مثبت بازارها به انتخابات

آغاز سبز بورس

معاملات بورس تهران در نخستین روز از هفته با سبزپوشی نماگرها همراه بود. در جریان معاملات روز شنبه، شاخص کل با رشد 0.52 درصد همراه شد. شدت تقاضا در نمادهای کوچک و با ارزش بازار پایین سبب شد تا شاخص هم­وزن نیز رشد 0.8 درصدی را به ثبت برساند. در معاملات روز جاری، دامنه نوسان سهام با افزایش همراه شد و به مثبت و منفی 6 درصد رسید، هم­چنین دامنه نوسان صندوق­‌ها نیز به مثبت و منفی 10 درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد، بازار همچنان در هفته جاری در بند ابهامات خواهد بود. هم­چنین امروز معاملات ثانویه صندوق اهرمی بیدار آغاز شد که در زمینه سرعت در پذیره‌­نویسی و بازگشایی نماد یک رکورد محسوب می­‌شود.

ورود دلار نیما به کانال 43 هزار تومان

دلار در بازار آزاد، معاملات روز جاری را در کانال 61 هزار تومان آغاز کرد. دلار نیما نیز در روز جاری وارد کانال 43 هزار تومان شد. باید توجه داشت تا زمانی که سیاست سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما تداوم داشته و انگیزه صادراتی صنایع بزرگ از جمله فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی از بین برود، رشد شارپ و پایداری را نخواهد داشت.

صندوق­‌های طلا در مدار مثبت

با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در روزهای اخیر، معاملات صندوق­‌های طلا نیز در روز جاری در دامنه مثبت پیگیری می­شود. طلا به عنوان یک دارایی امن نزد سرمایه­‌گذاران شناخته می­شود و برخی از سرمایه‌­گذاران تا زمان مشخص­ شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترجیح داده‌­اند که بخشی از دارایی خود را به سرمایه­‌گذاری در ابزارهای معاملاتی مبتنی بر طلا تخصیص دهند. تا این لحظه از معاملات صندوق‌ها هر 13 صندوق طلای حاضر در بازار، با رشد قیمت پایانی همراه شده بودند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *