مهم‌ترین اخبار بازارها/بازارها به پیشواز تعطیلات رفتند

مهم‌ترین اخبار بازارها/بازارها به پیشواز تعطیلات رفتند

افزایش عرضه‌ها در بورس

برای هفتمین روز متوالی رشد شاخص کل بورس تهران ادامه‌دار شد و نماگر اصلی بازار سهام با رشد 0.57 درصدی، به سطح 2 میلیون و 110 هزار واحد رسید.

تفاوت بازار امروز با بازار دیروز در افزایش عرضه‌ها بود؛ سه عامل را برای افزایش عرضه‌های امروز بازار می‌توان متصور شد:

اولین عامل به شناسایی سود معامله‌گران باز می‌گردد، می‌توان گفت برخی از معامله‌گرانی که در محدوده‌های پایین‌تر اقدام به خرید کرده بودند، با کسب سود اقدام به فروش بخشی از سهام یا صندوق‌های موجود در پورتفوی خود کردند.

هم‌چنین با توجه به تعطیلاتی که در ادامه هفته وجود دارد، بخشی از عرضه‌های امروز بازار را می‌توان به این عامل منسوب دانست.

سومین عامل نیز برخورد با محدوده دو میلیون و 100 هزار واحدی بود که از آن به عنوان یکی از مقاومت‌های پیش‌روی بازار یاد می‌شد که برخورد شاخص به این محدوده موجب افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار شد. دلار نیمایی هم به عنوان یکی از محرک‌های رشد بازار سهام در شرایط کنونی، امروز نیز به رشد خود ادامه داد و به 45 هزار و 512 تومان رسید.

دست و پنجه دلار با سطح روانی 60 هزار تومان

دلار پس از حضور کوتاه‌مدت در کانال 57 هزار تومان، در جریان یک روند صعودی تا نزدیکی‌های کانال 60 هزار تومان افزایش قیمتی را تجربه کرد. نحوه معاملات بازار نشان می‌دهد که بازار ارز از روزهای پر‌التهاب خود فاصله گرفته است.

بررسی معاملات ارزی در دو روز کاری هفته جدید حاکی از آن است که بازار رنج شده و نوسان چشمگیری در ارزش شاخص‌ها مشاهده نمی‌شود. اما پیش‌بینی می‌شود با اتمام ماه صفر میزان تقاضا در معاملات ارزی و طلایی افزایش یابد.

رصد نوسانات ارزی حاکی از کوچک‌شدن دامنه نوسانات نرخ شاخص‌های ارزی است. به عقیده تحلیلگران دور شدن بازار از هیجانات منفی در کنار شروع هفته نیمه‌تعطیل می‌تواند از جمله عوامل این افت دمای بازارها باشد. درصورتی که در روزهای نیمه‌تعطیل پیش‌رو سیگنال منفی جدیدی به بازار تزریق نشود، با توجه به کاهش عمق معاملات، احتمال نوسان شاخص‌ها اندک است.

آمار ثبت‌نام طرح فروش ایران خودرو

آمارها نشان می‌دهد که 3 میلیون و 53 هزار و 129 سفارش توسط متقاضیان در طرح فروش اخیر ایران خودرو ثبت شده است. از این تعداد سفارش، یک میلیون و 661 هزار و 444 سفارش مربوط به طرح عادی بوده است. یک میلیون و 69 هزار و 54 سفارش در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند. 252 هزار و 776 نفر نیز در قالب طرح خودروهای فرسوده ثبت‌نام کرده‌اند و نهایتا 69 هزار و 855 نفر نیز در قالب طرح برقی متقاضی خرید خودرو بوده‌اند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها