فرار سهامداران از بورس رکورد زد!/ آیا کانال 2 میلیون واحدی از دست می‌رود؟

فرار سهامداران از بورس رکورد زد!/ آیا کانال 2 میلیون واحدی از دست می‌رود؟

بورس در آستانه از دست دادن ابر کانال

افت شاخص‌های سهامی همچنان ادامه‌­دار است و در معاملات روز یکشنبه 27 خرداد، شاخص کل بورس با افت 0.8 درصدی همراه شد. نماگر اصلی بازار سهام در آستانه از دست دادن کانال 2 میلیون واحدی قرار گرفته است و اگر در محدوده مذکور نیز حمایتی از بازار سهام صورت نگیرد، بازار پتانسیل افت بیشتر را دارد.

گفتنی است که میزان فعالیت در بورس به کمترین میزان از سال 98 رسیده است، براساس آماری که در روز گذشته منتشر شد، تعداد کدهای فعال در تالار شیشه­‌ای به کمتر از 100 هزار کد معاملاتی رسیده است.

خبر مثبت امروز برای بورس، تداوم رشد دلار حواله بود که در روز جاری به 42 هزار و 715 تومان رسید. هم­چنین رنج‌­های مثبتی که در یک ساعت پایانی بازار در صندوق­‌های اهرمی شکل گرفت، می­تواند نویدبخش روزهای بهتری برای بازار سهام باشد. در بازار آزاد ارز نیز دلار معاملات امروز را در پله‌­های پایانی کانال 58 هزار تومان آغاز کرد.

چشم‌­انداز کاهش نرخ بهره

بررسی‌­ها نشان می­دهد که میانگین نرخ اسناد خزانه اسلامی به میانه­‌های کانال 32 درصدی رسیده است. گفتنی است که این نرخ تا حوالی 36 درصد نیز پیشروی کرده بود و تعدیل این نرخ در کنار نامه بانک مرکزی به بانک­‌ها برای کنترل نرخ سود سپرده­‌ها می‌تواند پیام‌­آور کاهش نرخ­ بهره در ماه‌­های آتی باشد.

نتیجه فروش اوراق دولتی

نتیجه فروش اوراق دولتی در حراج هفتم منتشر شد و در این مرحله 20 هزار و 508 میلیارد تومان اوراق دولتی فروخته شد. در حراج مذکور نمادهای اراد 157، 158، 159 و 160 عرضه شدند که تمام سفارش­‌های خرید سه نماد اول توسط بانک­‌ها و موسسات غیراعتباری غیربانکی ارسال شد. اما داستان در نماد اراد 160 متفاوت بود و کلیه فروش این نماد در بازار سرمایه انجام شد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها