برند‌های لوکس جهان دست به دامان فناوری بلاک‌چین می‌شوند!

برند‌های لوکس جهان دست به دامان فناوری بلاک‌چین می‌شوند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

برند‌های لوکس بلاک‌چینی می‌شوند

سه برند شناخته شده و بسیار گران‌قیمت جهان یعنی لوییس ویتون(Louis Vuitton)، ریچمونتز کارتیر(Richemont’s Cartier) و پرادا اسپا(Prada SpA)، قصد دارند یک راه‌حل مبتنی بر فناوری بلاک‌چین ارائه کرده و آن را در دسترس تمامی برند‌ها شناخته شده‌ی جهان قرار دهند تا به واسطه‌ی آن مشتریان از اصالت کالای خریداری شد اطمینان حاصل کرده و روند ردیابی محصولات شفاف‌تر شود.

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، برندهای لوکس فوق‌الذکر در حال تشکیل یک کارگروه فعال حوزه‌ی بلاک‌چین هستند تا در نهایت یک راه‌حل برای تایید و پیگیری اصالت کالا ارائه کنند.

 این شرکت با انتشار بیانیه‌ای مشترک در روز سه‌شنبه اعلام کردند که «اتحادیه‌ی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کالاهای لوکس در جهان قصد دارد یک راه‌حل مبتنی بر فناوری نوظهور بلاک‌چین در دسترس همه‌ی برندها و مارک‌های لوکس قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که خریداران کالای معتبر دریافت می‌کنند؛ علاوه بر این راه‌حل بلاک‌چین مذکور منجر به ردیابی شفاف‌تر محصولات خواهد شد».

کانسنسیس ConsenSys آموزش بلاک‌چین اتریوم سالیدیتی

بلاک‌چین به همه کمک می‌کند

فناوری بلاک‌چین یک روش دیجیتال برای تایید تراکنش‌ها است. به گفته‌ی آنتونیو بلونی(Antonio Belloni) مدیر ارشد برند لوییس ویتون در مصاحبه‌ی مطبوعاتی مربوط به این رویداد اظهار داشت که این راه‌حل بلاک‌چینی به مشتریان اجازه خواهد داد تا با ارائه‌ی گواهی رمزنگاری شده، تقبلی بودن یا اصل بودن محصول خریداری شده را تشخیص دهند.

پیش از این نیز چنین گواهی‌هایی در صنعت وجود داشته است، با این حال استفاده از فناوری بلاک‌چین در این زمینه باعث خواهد شد که این پروژه کا آئورا بلاک‌چین(AuraBlockchain) نامیده شده، عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

برندهای لوکس جهان به دلیل گسترش محصولات تقلبی، سالانه متحمل میلیاردها دلار ضرر مالی می‌شوند. گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که تا سال 2022 تجارت جهانی محصولات تقلبی به 991 میلیارد دلار خواهد رسید، تقریباً دوبرابر سطوح ثبت شده در سال 2013. این برآورد شامل کالاهای لوکس، کالاهای مصرفی و موارد دیگر از جمله دارو می‌شود.

نظر شما در رابطه با استفاده از راه‌حل‌های بلاک‌چینی برای رسیدن به محصولات و کالاهای اصلی چیست؟ آیا اینگونه ابتکارات می‌توانند به برند‌های لوکس در زمینه‌ی ردیابی محصولات کمک کنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • کد های حک شده روی محصولاتو میشه دوباره چاپ کرد رو محصول دیگه بارکد هم همین طور مگه یکبار مصرف باشه.
    یا یه تراشه باشه.
    و گزشته بهتر اینه که زنجیر بلاک باشه یعنی با وارد کردن اون کد تا فروشنده آخر معلوم باشه مثل پست حتی اون جوری هم ممکنه تقلبی باشه. مگر اینکه یه سیستمی به وجود بیاد که فردی که این کد رو استعلام میکنه بعد خرید اون کالا رو به عنوان کالای خریداری شده تو سيستم بلاک چین ثبت کنه در اون صورت بقیه کسایی که بخوان کد ها و بارکد های تقلبی و مشابه رو وارد کنن سیستم اخطار میده که محصول شما اصل نیست. و هنگامی که یه محصولی خیلی لوکسی مثل یه مبل 40هزار دلاری رو بخوان بفروشن گواهی اصلاتو رو هم تو بلاک چین به اسم اون فرد دیگه میزنن حتی میشه از قرار داد های هوشمند استفاده کرد یعنی گواهی هوشمند در برابر ارز ديجيتال که فرد در آن سمت قرار داد قرار می‌دهد.
    جالب بود در کل