برنامه های بورس برای ۱۴۰۳ از خرید سامانه معاملاتی تا تابلوی درج دانش بنیان ها

برنامه های بورس برای ۱۴۰۳ از خرید سامانه معاملاتی تا تابلوی درج دانش بنیان ها
خلاصه اخبار

مدیرعامل شرکت بورس با اعلام برنامه ها در سال جاری از راه اندازی دو صندوق جدید، خرید سامانه معاملاتی و پیشنهاد ایجاد تابلویی برای درج نماد شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمود گودرزی در خصوص برنامه های شرکت بورس در سال جاری با اشاره به پیگیری راه اندازی ابزارهای جدید به بورس پرس، گفت: پذیره نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات تا دو ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خصوصی برای تامین مالی سرمایه در گردش نهادهای مالی و شرکت های تولیدی هم با بهره مندی از ظرفیت های نهفته قانون بازار سرمایه در اوراق مالی خصوصی دنبال می شود. در این راستا، اساسنامه پیشنهادی به سازمان بورس ارائه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: گام های نهایی برنامه تحول دیجیتال در سال جاری در حال پیگیری است و فعالان بازار سرمایه طی سال 1403 تغییرات تحول دیجیتال را لمس خواهند کرد. همچنین خرید سامانه معاملاتی جزو مهمترین برنامه ها محسوب می شود که با همکاری فرابورس و سازمان بورس بصورت جدی در دستور کار است.

گودرزی توضیح داد: امور مطالعاتی در حال انجام است. اکنون با کارشناسی صورت گرفته، جمع بندی ها به خرید سامانه معاملاتی غیر بومی منتج شده که در این خصوص باید مجوزهایی از سازمان بورس و سایر نهادها دریافت شود اما زمان راه اندازی سامانه مشخص نیست.

وی با اشاره به درخواست ها از سوی شرکت های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال از ارائه پیشنهادی برای ایجاد تابلویی در بازار سرمایه گذاران حرفه ای به سازمان بورس خبر داد تا ضمن درج نماد شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال کوچک و متوسط در این بازار، بلوک های مدیریتی آنها قابلیت جابجایی و انتقال داشته باشد.

گودرزی، هدف از ایجاد این تابلو را آشنایی شرکت های استارت آپی با ادبیات بازار سرمایه دانست تا در آینده در شمار 10 شرکت برتر بورس قرار گیرند. این شرکت ها با بهبود نظام حاکمیت شرکتی، امکان پذیرش در بازار اول و دوم بورس را خواهند داشت.

مرجع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *