بررسی صورت‌های مالی سه ماهه خوساز به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه خوساز به همراه گزارش فعالیت تیر 98
خلاصه اخبار

فروش شرکت محورسازان ایران خودرو در سه ماهه 98 به 51 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده که نسبت به سال گذشته 39 درصد کاهش یافته است. بهای تمام شده نیز به همین میزان کاهش یافته و 49 میلیارد و 700 میلیون تومان محاسبه شده است. سود ناخالص به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده که نسبت به سال گذشته 46 درصد کاهش یافته است. (حاشیه سود ناخالص: 3 درصد)

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت محور سازان ایران خودرو به شرح زیر است.

صورت های مالی سه ماهه 98

سایر هزینه های عملیاتی این شرکت که ناشی از هزینه های جذب نشده در تولید است، در چند دوره ی اخیر سبب افزایش هزینه ها و زیان عملیاتی شده است. البته این هزینه در این دوره نسبت به دوره ی قبل کاهش پیدا کرده و به 335 میلیارد تومان رسیده است. افزایش این هزینه بدان معناست که شرکت از ظرفیت نرمال، مقدار کمتری تولید کرده است و هزینه های ثابت (سربار ثابت)، جذب تولید نشده است. بنابراین اگر شرکت به سطح تولید نرمال خود برسد و از طرفی افزایش نرخ بگیرد، سود آوری چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

خوساز 212 میلیارد تومان سود حاصل از سپرده گذاری در بانک شناسایی کرده است. در نهایت عملکرد این شرکت در دوره ی سه ماهه 98 بسیار نامطلوب بوده و زیان خالص شرکت به 786 میلیون تومان رسیده است در حالی که این عدد سال گذشته سود 44 میلیون تومانی بوده است. (1800 درصد کاهش نسبت به دوره ی قبل)

گزارش فعالیت تیر ماه 98

خوساز انواع اکسل (محور)، دیسک و توپی خودرو های ایران خودرو را تولید می کند. کل مبلغ فروش شرکت در تیر ماه 18 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین سه ماهه 98، 6 درصد افزایش داشته است. سه محصول اصلی این شرکت به ترتیب مبلغ فروش، اکسل عقب پژو 206، اکسل جلو پژو 206 و دیسک و توپی پژو 206 می باشد. نکته جالب این است که این شرکت افزایش نرخ بسیار اندکی داشته است. مثلا اکسل عقب پژو 206 نسبت به سال گذشته تنها 19 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که بهای تمام شده و هزینه ها در همین مدت افزایش زیادی داشته است.

نسبت به میانگین بهار 98، تعداد فروش اکسل پژو 206، 13 درصد کاهش یافته، اکسل جلوی پژو 206، 146 درصد افزایش یافته و دیسک و توپی پژو 206، 10 درصد کاهش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها