برای قانون‌گذاری رمزارزها دیگر دیر شده است

برای قانون‌گذاری رمزارزها دیگر دیر شده است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

اعمال محدودیت قانون‌گذاران بر روی رمزارزها سخت‌تر شده است

فرانسیس سوارز(Francis Suarez)؛ شهردار میامی با حضور در یک گرد‌هم‌آییی رمزارزی خطاب به حضار اظهار داشت: «هم‌اکنون گستردگی استفاده از رمزارزها در جهان به حدی رسیده است که قانون‌گذاران سراسر جهان به‌سختی می‌توانند محدودیت‌هایی را بر فعالیت کاربران و کسب و کارها اعمال کنند. من فکر می‌کنم که در این مقطع زمانی متوقف ساختن رمزارزها ناممکن بنظر می‌رسد.»

سوارز که در طول دوران فعالیت خود به عنوان شهردار میامی از صنعت رمزارزها حمایت کرده است، این صنعت را با سرویس اوبر مقایسه کرد. زمانی که در سال 2014 استفاده از اوبر در فلوریدا گسترش یافت به عنوان تهدیدی برای صنعت تاکسیرانی محسوب می‌گردید. در این زمان اخذ مجوز فعالیت به عنوان راننده در میامی الزامی بوده اما رانندگان اوبر چنین مجوزی را در اختیار نداشتند. اگرچه مقررات برای چنین فعالیتی وضع شده بود اما قانون‌گذاران توانایی اجرای آن را نداشتند. وی اظهار داشت:

تعداد زیادی از رانندگان اوبر بدون در اختیار داشتن مجوز فعالیت می‌کردند و به تعداد کافی افسران پلیس و یا آژانس‌های دولتی برای قانون‌گذاری فعالیت رانندگان اوبر وجود نداشت. در نهایت ما مجبور شدیم تا با اوبر وارد معامله شویم. Francis Suarez

چنین معامله‌ای برای اوبر و شرکت رقیب آن یعنی لیفت(Lyft) مطلوب بنظر می‌رسید چراکه شرکت‌های فعال در این حوزه را ملزم به اخذ مجوز‌های شبکه‌ی حمل و نقل می‌کند اما نیروهای طرف قرارداد شرکت‌ها را از اخذ بسیاری از مجوزهای مورد نیاز رانندگان تاکسی مستثنی ساخت.

بر اساس اظهارات سوارز، احتمالاً قانون‌گذاران بیت کوین و دیگر رمزارزها را مشابه با محصولات مالی سنتی درنظر خواهند گرفت، اما همانند مزیتی که رانندگان اوبر در مقابل رانندگان تاکسی بدست آوردند، سرعت گسترش این نو‌آوری‌ها مزیت‌های بیشتری را برای رمزارزها به همراه خواهد داشت.

رویکرد قانون‌گذاران در مقابل رمزارزها از دیدگاه شهردار میامی

از زمان انتشار بیت کوین در سال 2009 تاکنون دولت آمریکا رویکرد شفافی را در مقابل رمزارزها اتخاذ نکرده است. به عنوان مثال سازمان‌های قانون‌گذاری مختلفی همانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC)، کمیسیون مبادلات قرارداد‌های آتی آمریکا(CFTC)، شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی آمریکا(FinCEN) بر فعالیت‌های صنعت رمزارزی نظارت دارند. لایحه‌ی جدید نمایندگان آمریکایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون مبادلات قرارداد‌های آتی آمریکا را ملزم ساخته تا کارگروهی را برای بررسی مقررات ارزهای دیجیتالی آمریکا تشکیل دهند.

اما در حالی که دولت آمریکا تلاش می‌کند چهارچوب شفاف‌تری را برای فعالیت‌های رمزارزی ارائه کند، مقامات شهر و ایالات‌های آمریکا در همکاری با قانون‌گذاران تلاش می‌کنند ضوابط خودشان را منتشر کنند. سوارز به خوبی از این واقعیت آگاهی دارد.

وی در ماه ژانویه و در گفتگو با بنیان‌گذاران صرافی جمنای اعلام کرد که قصد دارد میامی را به رقابتی‌ترین شهر رمزارز محور جهان تبدیل کند. وی همچنین سرمایه‌گذاری میامی بر روی رمزارزها را بررسی کرده اما در اجرای آن با مانع قوانین ایالتی برای سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی‌ها مواجه شده است. وی افزود:

اگر قانون‌گذاران قصد متوقف ساختن رمزارزها را داشتند شاید در آغاز توسعه‌ی این نو‌آوری امکان اجرای آن را در اختیار داشتند. اما هم‌اکنون فکر می‌کنم که قانون‌گذاری آن بسیار دشوار است. Francis Suarez

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر شهردار میامی نسبت به مقابله با بیت کوین و دیگر رمزارزها چیست؟ آیا هم‌اکنون امکان متوقف ساختن رمزارزها وجود دارد ؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سرمایه گذاران به مخفی بودن سرمایه و فرار از قوانین مالی تمایل دارند و بازار ارزهای دیجیتال بهترین فرصت است بنابر این بهترین محل برای رسوب و افزایش سرمایه و جابجایی ارزش پولی به دور از قوانین دولتها محسوب می شود در نتیجه بانکها یا باید خودشان را وفق بدهند یا تعطیل شوند به عبارتی دنیای دیجیتال دارد اغلب مشاغل فیزیکی بشر را می بلعد