برای رسیدن به قله‌ها جدید باید ابتدا خطر کنیم

برای رسیدن به قله‌ها جدید باید ابتدا خطر کنیم

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بیت کوین صعودی یا نزولی

موارد کمی در دنیای رمزارزها وجود دارد که باعث هیجان زده شدن کاربران آن می‌شود، مواردی همچون گمانه‌زنی و بحث در رابطه تغییرات قیمت فعلی و آتی بیت کوین؛ خواه صحبت در رابطه با یک روند صعودی که منجر به ارسال میلیون‌ها پست توییتری با موضوع «حرکت به سمت ماه» باشد و یا خبر و تحلیل نمودارهای بیت کوین که آغاز یک روند نزولی قریب‌الوقوع خبر می‌دهند، در هر صورت جامعه‌ی رمزارزی عاشق بحث در رابطه با تغییرات بیت کوین است.

کارشناسان صنعت رمزارز هم همیشه به دنبال بررسی لحظه‌ای بازار بیت کوین هستند، چه تغییرات نزولی و چه تغییرات صعودی که منجر به ثبت رکوردهای جدید می‌شوند. تازه‌ترین مورد به اسکات ماینرد(Scott Minerd) باز می‌گردد، شخصی که در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود توضیح داد که احتمال آغاز یک روند نزولی قدرتمند و سقوط 50 درصد ارزش بیت کوین وجود دارد.

این تحلیلگر برجسته‌ در مصاحبه‌ی خود اظهار داشت که یکی از طرفدران بیت کوین بوده و نسبت به آینده‌ی این بازار خوش‌بین است. با این حال، روند صعودی یک ماه گذشته بازار رمزارز وی را بسیار نگران کرده است. آقای ماینرد معتقد است که روند صعودی کنونی خیلی سریع رخ داده و بازار به زودی شاهد یک اصلاح قدرتمند ارزش در پاسخ به آن خواهد بود.

سرمایه‌گذاران سازمانی بازار بیت کوین طلا BTC

رکوردهای چشم‌گیر اما…

با در نظر گرفتن این موضوع که اکنون بالاترین رکورد ثبت شده توسط بیت کوین 64 هزار و 863 دلار می‌باشد، وی در رابطه با اصلاح قیمت و احتمال ثبت قیمت‌های جدید خبر داد.

وی در رابطه با سقوط BTC توضیح داد «من فکر می‌کنم که اصلاح قیمت و بازگشت به سطوح 20 تا 30 هزار دلاری کاملاً امکان‌پذیر است، رویدادی که نشان دهنده‌ی سقوط 50 درصدی قیمت خواهد بود. اما نکته‌ی جالب در رابطه با بیت کوین این است که ما پیش از این هم سقوط نسبی قیمت را چندین مرتبه تجربه کرده‌ایم».

اسکات ماینرد در ادامه اذعان داشت که این روند نزولی قدرتمند بلند مدت نخواهد بود، بلکه در عوض بازار BTC به طور طبیعی روند صعودی دیگری را آغاز کرده و به سطوح 40 تا 60 هزار دلاری باز خواهد گشت. با در نظر گرفتن تاریخچه‌ی تغییرات قیمت بیت کوین، چنین چیزی محتمل بوده و دور از ذهن نیست.

تکرار تاریخ؟

رمزارز BTC پس از رسیدن به بالاترین رکورد خود یعنی ثبت رقم 20 هزار دلار برای هر واحد BTC در سال 2017، دچار یک روند نزولی شدید شد و بسیاری به این نتیجه رسیدند که قیمت‌ها دیگر هرگز به رکوردهای پیشین باز نمی‌گردد. حال با نگاهی به تاریخچه‌ی تغییرات این رمزارز می‌توانیم بگوییم که پیش از آغاز یک روند صعودی دیگر، امکان سقوط قیمت وجود دارد.

روند صعودی فعلی طی ماه‌های گذشته با قدرت ادامه داشته و با توجه به بلوغ بازار رمزارز که به لطف حضور و حمایت سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های بزرگ از جمله تسلا و وی‌ورک(WeWork) آغاز شد، تعجبی ندارد که روند صعودی بعدی بسیار قدرتمند‌تر و طولانی‌تر باشد.

برای برخی تحلیلگران سقوط مجدد بیت کوین و مدت زمان لازم برای بهبود و بازگشت به سطوح فعلی نیز جالب به نظر می‌رسد.

نظر شما در رابطه با تغییرات احتمالی قیمت بیت کوین و احتمال سقوط 50 درصدی این رمزارز چیست؟ آیا پیش از ثبت رکورد‌های جدید با سقوط قیمت مواجه خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سلام با توجه به این که بیت کوین یک گپ باز در محدوده 62000دلار دارد پس قیمت قطعا برای بستن گپ سوم باز خواهد گشت و این پایان اصلاح در این نوسان است

  • سلام نظر شخصی خود من به عنوان فعال فارکس ، امکانش هست یه مدتی بین ۴۵ تا ۵۰ نوسان داشته باشد. اما اینکه بیاد زیر ۴۵ یا ۴۰ به سناریو دومی هست. اما طبق تجربه خودم از سیاست های بازار، خیلی بعیده زیر ۴۰ بیاد.
    من با همین استراتژی خودم تونستم در کمتر از سه ماه در بازار دمو فارکس ۱۰۰ هزار دلار رو به ۴۵۶هزار دلار برسونم.