بازار طلا به کما رفت/ قیمت سکه کاهشی شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار طلا به کما رفت/ قیمت سکه کاهشی شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: در حالی که بازار طلا شاهد تداوم اعتراض طلافروشان است، سکه امامی در معاملات نقدی دیروز نزدیک به یک میلیون تومان ارزان شد .در شرایط کنونی فعالان بازرار می گویند که قیمت ها به مرز حمایتی رسیده اند اما با توجه به شرایط موجود قدرت کافی برای جهش ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا از صبح روز سه‌شنبه در کما فرو رفت.طبق آنچه که معامله گران می گفتند بازار در روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه همچنان شاهد تداوم اعتراض طلافروشان بود. گفتنی است سامانه تجارت و قانون جدید مالیاتی وضع‌شده بر معاملات طلا و همچنین الزام صدور صورت‌حساب الکترونیکی دو دلیل اصلی اعتصاب فعالان این حوزه در شهرهای اصفهان و تبریز از دوشنبه و تهران از سه‌شنبه شده است.

سامانه جامع تجارت سامانه مربوط به ثبت سفارشات کالا و در جهت تسریع امور صادرات و واردات است. این سامانه نوعی رابط بین تجار و بازرگانان با دستگاه‌های ذی‌ربط جهت انجام کارهای تجاری بین‌المللی و سرعت‌بخشیدن به کارهای تجاری است. در بخشی از این سامانه ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ و صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان پیش‌بینی شده که صنف طلافروشان زیر بار ثبت اطلاعات خود در آن نمی‌رود.

در این شرایط قیمت طلا 18 عیار دیروز در حول و حوش 3 میلیون و 366 هزار و 800 تومان معامله شد که در مقایسه با سه روز قبل تقریبا 92 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر سکه بازان دیروز دنده معکوس زدند و قیمت سکه امامی در سایت طلا و جواهر ایران تا محدوده 40 میلیون و 900 هزار تومان پایین آمد؛ البته در واپسین ساعات معاملات نقدی این فلز گران بهای داخلی در حول و حوش 41 میلیون و 100 هزار تومان بسته شد که نسبت به 3 روز قبل 700 هزار تومان ارزان شده بود. البته در معاملات پشت خطی هم کمتر کسی حاضر به خرید سکه بود و این فلز زرد رنگ در حدود 41 میلیون تومان معامله شد. 

قیمت تتر نیز به مرز حمایت مهم 60 هزار و 700 تومان رسید. فنی های بازار می گویند اگر قیمت تتر زیر این مرز تثبیت دهد با کاهش بیشتر می‌تواند وارد دامنه 50 هزار تومان شود و در صورتی که این اتفاق رخ دهد کار جناح افزایشی بازار سکه سخت تر خواهد شد. 

در مجموع فعالان بازرار می گویند که قیمت ها به مرز حمایتی رسیده اند اما با توجه به شرایط موجود قدرت کافی برای پرش ندارند. به عقیده انها اگر بازار ارز و سکه در زیر مرزهای حمایتی به تثبیت برسند قیمت دلار و سکه به سمت کف‌های جدید در سال 1403 حرکت خواهد کرد.

با این همه، معامله گران به اخبار و سیگنال های سیاسی هم گوشه چشمی دارند . بر اساس آنچه که رسانه ها گزارش دادند «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد. از منظر عده‌ای از فعالان بازار نتایج سفر گروسی می‌تواند شروع کاهشی بازار باشد.

تکنیکالیست ها معتقدند در روز جاری مرز 41 میلیون 200 هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که بالای آن قرار بگیرد، رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده محتمل است. در غیر این صورت اگر سکه در پله های انتهایی 40 میلیون تومان نوسان دهد احتمال عقب نشینی تدریجی آن به سمت محدوده 40 میلیون و 500 هزار تومان و کف مرز مذکور وجود دارد.

مرجع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *