بازار صندوق‌ های قابل معامله، سرخ پوش به استقبال بهمن ماه رفت

بازار صندوق‌ های قابل معامله، سرخ پوش به استقبال بهمن ماه رفت

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

  • برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)
  • صندوق‌های دولتی
  • صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام، در هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط 3.8درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 3.9درصد کاهش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس، افت 4.1درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

تنها بازدهی هفتگی مثبت، 0.1درصد و مربوط به صندوق فراز داریک بود. با این وجود هیچ صندوقی با رشد خالص ارزش دارایی‌های خود همراه نشد.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته، به صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی اختصاص داشت؛ صندوق «مدیر» هم‌جهت با تنزل 4.3درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت 6.4درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق «مدیر» را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد. زیرا قیمت آن روی تابلو 13.7درصد زیرNAV ابطال قرار دارد. صندوق «فراز» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق، با انحراف 25.7درصدی قیمت، به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در این هفته، صندوق واسطه‌گری مالی یکم 4.3درصد کاهش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن 9.6درصد نزول پیدا کرد. دومین صندوق دولتی، یعنی صندوق پالایشی یکم، 1.2درصد افت قیمت داشت و از ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن یک درصد کاسته شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» 21.6درصد و «پالایش» 15.5درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول این هفته، صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین زیان 0.8درصدی را بر سرمایه‌گذاران خود تحمیل کردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 4.8درصد رشد قیمت داشت و 1.4درصد زیر قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF طلای سرخ نوویرا (نهال) بیشترین زیان (2.2درصد) را به نام خود ثبت کرد و حباب منفی صندوق گروه زعفران سحرخیز نیز به 9.6درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 00.10.30

صنذوق‌های قابل معامله 00.10.30

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.